Η διοργάνωση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης κάθε Σεπτέμβριο, αποτελεί διαχρονικά και μια ευκαιρία διαλόγου για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας γενικότερα. Ο αναπτυξιακός λοιπόν αυτός προσανατολισμός ,πιστεύω, ότι με τα σημερινά δεδομένα πρέπει να καταστήσει τη Βόρεια Ελλάδα και κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, στόχο τον οποίο στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων υλοποιούμε με ένταση δημιουργώντας το κατάλληλο περιβάλλον για να αναπτυχθούν οι εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics.
Σύμφωνα μάλιστα με σχετική μελέτη του ΣΕΒ, η συνεισφορά των Logistics στο ΑΕΠ είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς υπολογίζεται στο 10% -12%, αλλά το ποσοστό χρήσης υπηρεσιών Logistics στην Ελλάδα είναι ακόμη ιδιαίτερα χαμηλό(23%) σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (49%). Η περαιτέρω ενίσχυση του κλάδου θα φέρει μείωση του κόστους μεταφοράς, αύξηση του επιπέδου εξυπηρέτησης και τελικά ενίσχυση των εμπορευματικών ροών μέσω της Ελλάδας.
Στην κατεύθυνση αυτή κατασκευάζουμε ένα πλήθος μικρών και μεγάλων (οδικών, λιμενικών και αεροπορικών)έργων, ενώ εντάσσουμε και νέα έργα στα πλαίσια των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών, που θα υλοποιηθούν με το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης, δηλαδή το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Ειδικότερα, στη Βόρεια Ελλάδα σήμερα υλοποιούμε τους κάθετους άξονες στην Εγνατία Οδό, οι οποίοι θα επιτρέψουν μέσα στην επόμενη διετία- τριετία, να υπάρξει πολύ σύντομη πρόσβαση σε όλα τα γειτονικά κράτη. Οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού αποτελούν μέρος των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών, συναντώντας στη συνέχεια προς το βορρά τους πανευρωπαϊκούς διαδρόμους μέχρι και τη Ρωσία, εντάσσοντας ελληνικούς οδικούς άξονες σε έναν υπερεθνικό σχεδιασμό.
Από το σχεδιασμό αυτό δεν απουσιάζει και η επένδυση που πραγματοποιείται σήμερα στο αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» της Θεσσαλονίκης, η οποία θα του επιτρέψει το 2015-2016 να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις. Ένα πάγιο λοιπόν αίτημα στη Βόρεια Ελλάδα, θα έχει ικανοποιηθεί τα επόμενα 2-3 χρόνια, ενισχύοντας την παρουσία της Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο χάρτη.
Ταυτόχρονα, χωρίς να σταθεί κανείς στις αβελτηρίες του παρελθόντος, έγινε πράξη η επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών αξόνων – ουτοπική μέχρι πρότινος για κάποιους- που θα επιτρέψουν γρήγορες και ασφαλείς οδικές μεταφορές ανθρώπων και προϊόντων μέσα στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Προσπελασιμότητα», ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιούνται παρεμβάσεις και σε διάφορα λιμάνια της χώρας, προκειμένου να αναβαθμιστεί ο εμπορικός και διαμετακομιστικός τους ρόλος. Τέτοια έργα βρίσκονται σε εξέλιξη στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, που συνδυάζονται με σημαντικά σιδηροδρομικά και οδικά έργα.
Οι επενδυτικές προοπτικές που ανοίγονται είναι πολλές. Αρκεί να σας αναφέρω ότι αυτή τη στιγμή σε συνεργασία με τη Βουλγαρία, τα δυο λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, αυτά της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης θα συνδεθούν πολύ άμεσα και γρήγορα σιδηροδρομικά και οδικά, με τη Φιλιππούπολη και με το Μπουργκάς.
Παράλληλα και συμπληρωματικά με όλες τις παραπάνω δράσεις, οι οποίες στοχεύουν στο να καταστήσουν τη Βόρεια Ελλάδα κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, αυξάνοντας τις εμπορικές και τουριστικές εισροές στη Θεσσαλονίκη πρέπει να ενισχυθεί το λεγόμενο αναπτυξιακό της πεντάγωνο.
Στο αναπτυξιακό αυτό πεντάγωνο, η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης αποτελεί μια κορυφή, με τις υπόλοιπες τέσσερις κορυφές να καταλαμβάνουν η Ζώνη Καινοτομίας, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και, φυσικά, ο Τουρισμός. Στα θεμέλιά του, ωστόσο παραμένουν η αγροτική παραγωγή της ευρύτερης περιοχής και η ελαφρά βιομηχανία(μεταποίηση, τυποποίηση) που συνδυάζεται με αυτήν, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια νέα, ισχυρότερη παραγωγική βάση.