«Η Θεσσαλονίκη υποδέχεται τον πρωθυπουργό και τη νέα του κυβέρνηση μέσα σεένα κλίμα αγωνίας που δημιουργεί η προερχόμενη από την πολιτική του Μνημονίου,οικονομική κρίση και η συνεπαγόμενη από αυτήν ανεργία, η οποία ειδικά στοβορειοελλαδικό χώρο, παρουσιάζει μεγάλη αύξηση. Σε μια συγκυρία σαν τη σημερινήδεν θα ζητούσε κανείς να ακούσει από τον κ. Παπανδρέου υποσχέσεις για παροχέςμη δυνάμενες αντικειμενικά να τηρηθούν. Ωστόσο, ο πρωθυπουργός μπορεί καιπρέπει να δεσμευτεί ότι θα προχωρήσουν ορισμένες παρεμβάσεις, χαμηλούδημοσιονομικού κόστους, σε σχέση με τη μεγάλη ώθηση που θα δώσουν στην ανάπτυξητης Βορείου Ελλάδος.
Τέτοιες παρεμβάσεις είναι, μεταξύ άλλων:
– Η επιτάχυνση των διαδικασιών υλοποίησης της «Ζώνης καινοτομίαςΘεσσαλονίκης» με τη χωροθέτηση των δράσεών της και τη θεσμοθέτηση ειδικώνκινήτρων εγκατάστασης επιχειρήσεων νέας οικονομίας (ελληνικών και ξένων) σταόριά της.
– Η λήψη μέτρων για την αύξηση της παραγωγικότητος του Λιμένος Θεσσαλονίκηςκαι η εφαρμογή τιμολογιακής πολιτικής που θα τον καταστήσει τονανταγωνιστικότερο της περιοχής, ώστε να επανέλθει άμεσα στη διεθνή αγορά και ναεπανακτήσει όσους πελάτες αποχώρησαν, λόγω των τελευταίων γεγονότων.
– Η αναθεώρηση του νόμου που απαγορεύει σε πολίτες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσηςνα αγοράζουν ακίνητα σε παραμεθόριες περιοχές, μέτρο με άμεσα αποτελέσματα στηνανάκαμψη της κατασκευαστικής δραστηριότητος.
– Η μείωση των φορολογικών συντελεστών των μεταποιητικών – παραγωγικώνεπιχειρήσεων με σκοπό να τους δοθεί η δυνατότητα να ανταγωνιστούν, τιςεδρεύουσες στις γειτονικές Βαλκανικές χώρες, ομοειδείς επιχειρήσεις.
– Η ουσιαστική αποκέντρωση των διαδικασιών, για τις υπαγόμενες σεαναπτυξιακούς νόμους, εγκρίσεις επενδύσεων.
– Η λήψη μέτρων φορολογικής ελάφρυνσης για τις δραστηριοποιούμενες στονάξονα του Μετρό επιχειρήσεις, οι οποίες βλέπουν καθημερινά τον τζίρο τους νασυρρικνώνεται.
Τέλος, θεωρούμε πολύ σημαντικές δύο ακόμα δεσμεύσεις:
Η πρώτη αφορά στην ανάγκη να μην υπάρξει καμία περίοδος μη λειτουργίας τουαναπτυξιακού νόμου, όπως συνέβη δυστυχώς στο πρόσφατο παρελθόν, διότι στο ΑΕΠτης Βορείου Ελλάδος η βιομηχανία-βιοτεχνία συμβάλλει με ποσοστό από 25 έως 40%.
Η δεύτερη αφορά στη διαβεβαίωση ότι το εξαγγελθέν από την Κυβέρνηση,εικοσαετές μάλιστα, Master Plan για τη Θεσσαλονίκη δεν θα αποτελέσει μίαθαυμάσια ευκαιρία να ακυρωθούν έργα (π.χ. εξωτερική περιφερειακή) ή νακαθυστερήσουν δραματικά άλλα (π.χ. Μετρό)».
08 /09 / 2010