Καθημερινά δεχόμαστε όλοι μας έναν καταιγισμό αρνητικών ειδήσεων κυρίως από τα ΜΜΕ, με αποτέλεσμα να περνούν απαρατήρητες πολλές πρωτοβουλίες, που έχουν ωστόσο θετικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα τω πολιτών.
Άλλοτε πάλι, όταν ερχόμαστε να δώσουμε ειδήσεις με αποτελέσματα και ελπίδες, αυτές παραμερίζονται από την πυκνή σε γεγονότα επικαιρότητα, καθώς εκτιμάται ότι δεν ενδιαφέρον πολλούς σε κεντρικό επίπεδο, ενώ στην ουσία κρύβουν σημαντικές παρεμβάσεις για τις τοπικές κοινωνίες.
Διότι σ’ εμάς στη Θεσσαλονίκη η παράκαμψη της Άρτας μπορεί να μη σημαίνει τίποτε, για το Γιαννιώτη όμως σημαίνει λιγότερος χρόνος, μισή ώρα περίπου για να φτάσει στην Αθήνα. Το ίδιο συμβαίνει και στην παράκαμψη Διδυμοτείχου, σημείο στο οποίο τα προηγούμενα χρόνια θρηνήσαμε πολλά θύματα. Προφανώς, επίσης δεν σημαίνει τίποτε για έναν Αθηναίο η ανισοπεδοποίηση των κόμβων της Δυτικής Θεσσαλονίκης για τους κατοίκους όμως της δυτικής Θεσσαλονίκης σημαίνει πολλά.
Περιφερειακά, λοιπόν, έργα συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, τώρα που η ανάπτυξη κυρίως της περιφέρειας είναι πιο αναγκαία παρά ποτέ, συνθέτοντας την μεγάλη εικόνα, που δεν θα μείνει για καιρό αόρατη από τα δελτία των 8.
Για παράδειγμα, τους τελευταίους μήνες στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, παραδίνουμε έργα και δημοπρατούμε άλλα, παρά τα όποια προβλήματα ανακύπτουν κάθε φορά λόγω της κρίσης. Ανάμεσά τους, η παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας» και του ανισόπεδου κόμβου Στρυμωνικού, της συνοριακής διάβασης Κομοτηνή-Νυμφαία, του ανισόπεδου κόμβου Ασσήρου, της σύνδεσης της Πάτρας με την παράκαμψη Πατρών μέσω του Διακονιάρη και το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Καλαμάτας. Ακόμη, στην κατηγορία αυτή ανήκουν η παράδοση της παράκαμψης της Άρτας και ο δρόμος Καρτέρι-Πάργα.
Παράλληλα, έχουν δημοπρατηθεί μια σειρά από νέα έργα, μεταξύ των οποίων η αποπεράτωση του φράγματος της Τριανταφυλλιάς στη Φλώρινα, το τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), εργασίες στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης και η ανισοπεδοποίηση των κόμβων της Περιφερειακής Οδού στη Δυτική Θεσσαλονίκη, έργο το οποίο μάλιστα εκτελείται.
Το ίδιο σημαντικές είναι και δράσεις με κοινωνική διάσταση που υλοποιούμε. Ως τέτοιες αναφέρω την οδική ασφάλεια, μέσω της εταιρίας «Εγνατία Οδός Α.Ε.», τη συμβολή των υποδομών ενάντια στον κοινωνικό αποκλεισμό των Ατόμων με Αναπηρία με την «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» και τη βελτίωση με τη συμβολή του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων ΑΕ των συνθηκών ασφάλειας για την πρόληψη των ατυχημάτων στις σχολικές μονάδες.
Η Ελλάδα, λοιπόν, που παράγει και ελπίζει, υπάρχει και προσπαθεί συνεχώς.