Στις σημερινές, πρωτόγνωρες για μας τους Έλληνες οικονομικές συνθήκες, είναιαπαραίτητο οι υγιείς ελληνικές επιχειρήσεις να στραφούν στις αγορές τουεξωτερικού, διότι με τα μέτρα τα οποία έχουν ήδη ληφθεί, αλλά και τα μέτρα πουπροαναγγέλλονται η ελληνική οικονομία θα εισέλθει σε μία περίοδο μεγάλης ύφεσηςκαι η εσωτερική ζήτηση θα μειωθεί σημαντικά.
Για να μπορέσουν όμως να λειτουργήσουν με εξωστρέφεια θα πρέπει νααντιπαλέψουν ένα δυσμενές κλίμα που έχει δημιουργηθεί διεθνώς, αποτέλεσμα, κατάτη γνώμη μου, της κυβερνητικής αδυναμίας για ταχεία λήψη μέτρων, αμέσως μετάτην ορκωμοσία της, η οποία μάλιστα συνδυάσθηκε με μια στρατηγική με στόχο το«ανάθεμα» για τα σκληρά μέτρα να ριχτεί στις πλάτες άλλων παραγόντων (π.χ. ΔΝΤή ΜΕΡΚΕΛ).
Γι’ αυτό το κλίμα διεθνώς, θα αναφέρω δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Το πρώτο αφορά γνωστό μου έλληνα επιχειρηματία, που νοίκιασε σε ευρωπαϊκήπρωτεύουσα ακριβό δωμάτιο σε ξενοδοχείο και δέχτηκε φραστική επίθεση απόυπάλληλο, ο οποίος τον κατηγόρησε ότι σπαταλά χρήματα της δικής του χώρας.
ʼλλος επιχειρηματίας, ο οποίος κάνει εισαγωγές τροφίμων από την Ασία και ταεπανεξάγει σε ευρωπαϊκές χώρες, βρέθηκε προ εκπλήξεως, όταν οι επί χρόνιασυνεργάτες του αρνήθηκαν να δεχθούν εγγυητική καλής πληρωμής εκδόσεως ελληνικήςτράπεζας.
Θα μπορούσα να παραθέσω, βέβαια, αρκετά τέτοια παραδείγματα που πιστοποιούνότι η κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει να παίζει παιχνίδια με τις αγορές καιταυτόχρονα να εκπονήσει ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο εξόδου από την κρίση, με πρώτομέλημα την αποκατάσταση του κύρους των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό.
Τέτοιες ενέργειες βοηθούν πραγματικά την οικονομία της χώρας και δημιουργούνμία ασπίδα στα σχέδια περικοπής των μισθών στον ιδιωτικό τομέα, οι οποίοι δεναποτελούν το κύριο πρόβλημα για την έλλειψη ανταγωνιστικότητας της ελληνικήςοικονομίας. Το δημόσιο είναι το πρόβλημα και το κόστος που πληρώνει ο ιδιωτικόςτομέας στις συναλλαγές μαζί του ακόμη μεγαλύτερο.
Τέλος, οι πρεσβείες μας στο εξωτερικό και κυρίως τα γραφεία των οικονομικώνακολούθων πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να συγχρονίσουν τα βήματά τουςμε άλλα αντίστοιχα, τα οποία πραγματικά προωθούν με τον καλύτερο τρόπο ταπροϊόντα και τις υπηρεσίες των χωρών τους.
Δημοσίευση: Εφημερίδα ΚΕΝΤΡΙ (30-04-2010)