Στη χρονιά που πέρασε, στο προσκήνιο βρέθηκαν αρκετά γεγονότα τα οποία δημιούργησαν μια απαισιόδοξη διάθεση στους περισσότερους πολίτες. Έτσι, δεν υπήρξε αρκετός χρόνος και χώρος για να αναδειχθούν πρωτοβουλίες με θετικό πρόσημο.
Για τη Θεσσαλονίκη ειδικότερα, υπήρξαν μια σειρά από έργα και παρεμβάσεις που θα έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο στη ζωή των κατοίκων της. Αξίζει, λοιπόν, να θυμηθεί κανείς μερικές από αυτές, όπως είναι η αναβάθμιση της δυτικής Περιφερειακής οδού με την κατασκευή ανισόπεδων κόμβων, η σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου της ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό και το λιμάνι, η επέκταση του υφιστάμενου αεροδιαδρόμου στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», τα έργα βελτίωσης του οδικού άξονα Θέρμη -Γαλάτιστα και διαπλάτυνσης στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης -Μουδανιών.
Αφήνοντας πίσω πολλές «κακιές στιγμές», πρόοδος έχει σημειωθεί και στην κατασκευή του μετρό. Ένα έργο «ημιθανές» εκτελείται σήμερα με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς και με βάση το χρονοδιάγραμμα, είναι απολύτως εφικτή η παράδοση το 2017 του ανατολικού τμήματος, μετά τα πανεπιστήμια. Όσον αφορά στο δυτικό τμήμα, πρέπει να τελειώσει πρώτα ο σταθμός της οδού Βενιζέλου. Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, είναι να υποχωρήσουν επικοινωνιακές λογικές μπροστά στη σημασία που έχει για την πόλη η ολοκλήρωση του έργου.
Πέρα από τη βασική γραμμή, εντός του 2013 έχει υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή της επέκτασής προς την Καλαμαριά, ενώ άρχισαν οι προκαταρκτικές μελέτες για την επέκταση προς Σταυρούπολη.
Μια ομολογουμένως δύσκολη χρονιά δεν μας εμπόδισε, επίσης, από το να αντιμετωπίσουμε μετωπικά το πρόβλημα της διπλοβάρδιας. Με την υποστήριξη του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, τον οποίο εποπτεύουμε, δημοπρατούμε, συμβασιοποιούμε και μελετάμε 14 σχολικά συγκροτήματα. Πέντε έργα από αυτά έχουν ήδη δημοπρατηθεί, ενώ προγραμματίζεται η δημοπράτηση άλλων 4 έργων. Παράλληλα,5 έργα βρίσκονται σε φάση εκπόνησης μελέτης. Πριν χτυπήσει φέτος το πρώτο σχολικό κουδούνι, παραδόθηκαν δύο νέα έργα και είχε σχεδόν ολοκληρωθεί η αποστολή 6.500 ειδών εξοπλισμού σε 60 σχολικές μονάδες του νομού.
Μέσα στο 2013, το κτιριακό συγκρότημα του Αγίου Μηνά, σημείο αναφοράς για την εμπορική κίνηση της πόλης, φιλοξένησε καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, ενώ ξεκίνησαν οι διαδικασίες αποτύπωσής του, βασική προϋπόθεση για κάθε μελλοντική προσπάθεια αξιοποίησης του χώρου και ανάδειξης του ιστορικού ναού.
Παράλληλα, εξασφαλίσαμε τους πόρους για την εκπόνηση των μελετών για την ανάδειξη των Αρχαιοτήτων της Πλατείας Διοικητηρίου με παράλληλη δημιουργία εκεί ενός μεγάλου πάρκου. Στη διάρκεια της ίδιας χρονιάς, βάλαμε πλώρη για να επιστρέψουν τα καραβάκια στο Θερμαϊκό, εξασφαλίζοντας τους απαραίτητους πόρους για την εκπόνηση των μελετών των χερσαίων εγκαταστάσεων.
Δώδεκα, λοιπόν μήνες ήταν αρκετοί για να γίνουν πράξη παρεμβάσεις με τοπική σημασία, που συνθέτουν σαν ψηφιδωτό την μεγάλη εικόνα, λιγότερο γκρίζα και θαμπή από αυτή που περιγράφεται στα τηλεοπτικά παράθυρα και τις σελίδες των εφημερίδων. Μένουν πολλά ακόμη να γίνουν ακόμη, ιδίως τώρα που υπάρχουν οι πρώτες ενδείξεις για την ανάκαμψη της οικονομίας. Τώρα, που επανεκκινούν οι εργασίες στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, ολοκληρώνονται δεκάδες έργα ανά την επικράτεια και απορροφώνται μέρα με τη μέρα ολοένα και περισσότεροι κοινοτικοί πόροι.
Η Θεσσαλονίκη θα είναι παρούσα και σε αυτήν την προσπάθεια με μια σειρά από νέα έργα, ενταγμένων στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, που θα την αναδείξουν σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή.
Γιατί οι χρονιές φεύγουν, αλλά οι πράξεις μένουν, μακριά από ανέξοδες υποσχέσεις και ευχολόγια.