Home / Ομιλίες / ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ» (7-3-2014)
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ» (7-3-2014)
Ομιλία του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων κ. Στράτου Σιμόπουλου στην ενημερωτική ημερίδα με θέμα «Ανάπτυξη του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη» που διοργάνωσε η «Αττικό Μετρό Α.Ε.», την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014.
Κυρίες και Κύριοι,
Στο χρονοδιάγραμμα της κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο απασχολεί την πόλη εδώ και δεκαετίες, η σημερινή παρουσίαση των μελετών για την επέκταση του έργου στα δυτικά, αποτελεί μια σημαντική καμπή.
Γνωρίζετε ποια ήταν η κατάσταση του έργου πριν περίπου από 16 μήνες και τις συντονισμένες προσπάθειες που καταβάλαμε στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων αλλά και στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, για να «αναστήσουμε» ένα έργο στην πραγματικότητα «ημιθανές».
Μακριά από επικοινωνιακές λογικές, συνεχίζουμε τις παρεμβάσεις μας με τους ίδιους ρυθμούς. Σε μια τόσο μεγάλη ωστόσο αναπτυξιακή ευκαιρία για τη Θεσσαλονίκη, τα εμπόδια προκύπτουν διαρκώς και από διαφορετικές κατευθύνσεις.
Πιστεύω βαθιά πως θα πρέπει όσοι ασκούμε διοίκηση να εξαντλούμε την ενέργειά μας στις πράξεις, αποφεύγοντας τα λόγια και τις υποσχέσεις. Σήμερα, που το μετρό Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει λιγότερα προβλήματα σε σχέση με το παρελθόν, θεωρώ άδικο για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και τις επόμενες γενιές, να επιβραδύνεται για μικροπολιτικά οφέλη η όλη προσπάθεια.
Σε αντίθεση με τους προηγούμενους μήνες, έχουμε εξομαλύνει τη διαδικασία της κατασκευής, ενώ οι πόροι είναι διασφαλισμένοι για το έργο. Υπάρχουν, λοιπόν βήματα προόδου, παρά τις τρικλοποδιές. Αναφέρομαι, βέβαια στη Βενιζέλου, αν φυσικά έχουμε θετική έκβαση της συζήτησης στο Συμβούλιο της Επικρατείας σε ένα μήνα περίπου. Όπως γνωρίζετε, ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μολονότι έχει ειπωθεί επανειλημμένα από την Αττικό Μετρό ότι είναι εφικτή η απόσπαση και επανατοποθέτηση του 90% των αρχαιοτήτων στο ίδιο σημείο, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός πρότυπου σταθμού – μουσείου.
Το τελευταίο διάστημα κινούμαστε σε μια τέτοια κατεύθυνση, αλλά η υλοποίηση της παραπάνω πρότασης επαφίεται στο δήμο Θεσσαλονίκης. Αν η δημοτική αρχή της Θεσσαλονίκης συναινέσει πραγματικά, θα αποφύγουμε περαιτέρω καθυστερήσεις, αν και η εξέλιξη του έργου ήδη έχει επιβαρυνθεί από την υπόθεση αυτή. Σε αντίθετη περίπτωση, οι συνέπειες ως προς την εκτέλεση του χρονοδιαγράμματος θα είναι σημαντικές. Είναι, λοιπόν ώρα να θέσουμε το συμφέρον της πόλης υπεράνω των προσωπικών μας φιλοδοξιών.
Η πρόοδος στο ανατολικό τμήμα του έργου είναι εμφανής, καθώς έχει αυξηθεί ικανοποιητικά ο ρυθμός εκτέλεσης των εργασιών στα εργοτάξια στην Παπάφη, στην Ανάληψη, στην Νέα Ελβετία και τη Μαρτίου.
Κυρίες και Κύριοι,
Σήμερα, όμως κάνουμε ένα σημαντικό βήμα και προς την κατεύθυνση της ισόρροπης ανάπτυξης στη Θεσσαλονίκη. Η επέκταση του μετρό προς τα δυτικά θα βελτιώσει σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών και θα δημιουργήσει οικονομικές και εμπορικές υπεραξίες, σε μια περιοχή που τις έχει βαθιά ανάγκη. Πάντα σε συνδυασμό με την προώθηση από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων και άλλων έργων, όπως είναι η σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ, η υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών στην Μενεμένη και φυσικά η αναβάθμιση της δυτικής Περιφερειακής οδού με την κατασκευή ανισόπεδων κόμβων.
Σήμερα, είμαστε εδώ προωθώντας μια διαβούλευση καθοριστική με τις τοπικές κοινωνίες. Η συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών εξασφαλίζει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην πορεία εκτέλεσης του έργου και ο συντονισμός των ενεργειών μας με τη φωνή των τοπικών κοινωνιών, ενισχύει την προσπάθειά μας για την ταχύτερη υλοποίηση του έργου.
Το μετρό Θεσσαλονίκης, λοιπόν, οδεύει προς τα δυτικά, καθώς ολοκληρώνεται πλέον το μελετητικό έργο για την επέκταση προς τη Σταυρούπολη, ενώ βρίσκονται σε τροχιά ωρίμανσης και οι μελέτες της επέκτασης προς τον Εύοσμο. Οι περισσότερες μάλιστα μελέτες έχουν πραγματοποιηθεί in house, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση χρόνου, όπως συνέβη και στην περίπτωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Απαντούμε, λοιπόν με πράξεις στο πάγιο αίτημα των κατοίκων, αλλά και των θεσμικών φορέων της Δυτικής Θεσσαλονίκης για έργα υποδομής που φέρνουν ανάπτυξη.