Κύριε Γενικέ, πληροφορίες σας θέλουν να έχετε εκμυστηρευτεί σε στενούς σας συνεργάτες την απόφασή σας να μην διεκδικήσετε το δημαρχιακό θώκο Θεσσαλονίκης. Ισχύει κάτι τέτοιο και αν ναι, για ποιο λόγο εδώ και καιρό δηλώνετε «παρών»;
Άλλο είμαι παρών, κύριε Στολάκη, και άλλο διεκδικώ. Όπως έχω δηλώσει, είμαι Θεσσαλονικιός «γέννημα θρέμμα» και μετέχω στις συζητήσεις και στις ζυμώσεις για όλα τα θέματα της πόλης μου και φυσικά για τις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. Άλλωστε και από τη θέση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων, χειρίζομαι αρκετά και σημαντικά θέματα της Θεσσαλονίκης. Θυμίζω, επίσης, ότι το όνομά μου, δημοσιογραφικά, συμπεριελήφθη αρχικά στην σχετική λίστα των πιθανών υποψηφίων, ως συνέπεια της σκληρής κριτικής που ασκούσα στον κ. Μπουτάρη. Δεν σας κρύβω ακόμη, ότι πέρασε από το μυαλό μου η πιθανότητα της δημαρχιακής υποψηφιότητας, τελικά όμως προτίμησα να συνεχίσω τη δουλειά μου στη ΓΓΔΕ και φυσικά την προσπάθειά μου να φέρω έργα και πόρους στη Θεσσαλονίκη.
Ποια πιστεύετε πωςπρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά του «εκλεκτού» της Λεωφόρου Συγγρού; Πιστεύετε πως η ΝΔ με την καθυστέρηση που έχει δείξει σε ό,τι αφορά την επιλογή του προσώπου που θα βρεθεί απέναντι στο Γιάννη Μπουτάρη βοηθά την υποψηφιότητα του τελευταίου;
Δεν θέλω να μπω τώρα σε μια διαδικασία, η οποία «τρέχει» στη Νέα Δημοκρατία και της οποίας τα αρμόδια όργανα και φυσικά ο Πρόεδρος είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να χειρισθούν. Γενικά, πιστεύω ότι η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να είναι ακηδεμόνευτη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα κόμματα δεν πρέπει να έχουν άποψη. Πιστεύω, επίσης, ότι ο επόμενος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης πρέπει να είναι αποτελεσματικός, χωρίς αγκυλώσεις, να βάζει ψηλά στην ατζέντα του τις πραγματικές προτεραιότητες της πόλης και όχι δευτερεύοντα θέματα και τέλος να εκπέμπει συνέπεια και να σέβεται την ιστορία της πόλης, χωρίς όμως να παραμένει αγκυλωμένος στο παρελθόν.
Απ’ ότι γνωρίζω η ΝΔ δεν θα κάνει επιλογές, θα στηρίξει όμως υποψηφιότητες. Πιστεύω ότι τρεις μήνες προεκλογικού αγώνα είναι αρκετοί, ειδικά μάλιστα αν πρόκειται για πρόσωπο με υψηλή αναγνωρισιμότητα. Σε καμία, λοιπόν, περίπτωση δεν πρόκειται για έμμεση στήριξη του κ. Μπουτάρη.
Θεωρείτε πως η κυβέρνηση θα έχει βάθος τετραετίας;
Ο στόχος είναι η εξάντληση της τετραετίας και θα κάνουμε ότι είναι δυνατό να την πετύχουμε.
Πολλοί βουλευτές της ΝΔ, βάλλουν κατά στελεχών της κυβέρνησης που δεν έχουν ψηφιστεί από τον κόσμο αλλά έχουν διοριστεί από τον Πρωθυπουργό. Για παράδειγμα ο Γιάννης Στουρνάρας. Εσείς έχετε γίνει στόχος και έχετε δεχτεί τα πυρά «γαλάζιων» βουλευτών;
Κατηγορηματικά όχι και δεν το λέω πολιτικάντικα. Οι σχέσεις μου με όλους τους βουλευτές είναι πολύ καλές. Εκπροσωπούν τους πολίτες και κινούνται καθημερινά μέσα στις τοπικές κοινωνίες. Σε πολλές, μάλιστα, περιπτώσεις συνεργαζόμαστε στενά για τα θέματα των εκλογικών τους περιφερειών.
Ποια έργα υποδομής αναμένεται να ολοκληρωθούν στη Θεσσαλονίκη εντός του 2014;
Το παρόν ΕΣΠΑ ολοκληρώνεται στο τέλος του 2015 και τότε σχεδιάζουμε να παραδοθεί ένα πλήθος έργων. Ενδεικτικά αναφέρω τους κόμβους τη ςΔ. Περιφερειακής, την σύνδεση του Λιμανιού με τον σιδηροδρομικό άξονα προς Ειδομένη, τον κάθετο άξονα της Εγνατίας για τον Προμαχώνα και τους δρόμους για Χαλκιδική.
Σε τι σημείο βρίσκονται σήμερα οι εργασίες του Μετρό Θεσσαλονίκης; Πόσο «έξω» βρισκόμαστε από τα χρονοδιαγράμματα και πότε θα μπορέσει το υπουργείο να πει «τότε θα τελειώσει το έργο»;
Κατ’ αρχήν νέο χρονοδιάγραμμα θα μπορέσουμε να δώσουμε στη δημοσιότητα, όταν τελειώσει η υπόθεση των αρχαίων της Βενιζέλου. Σήμερα, ο χρόνος παράδοσης είναι θεωρητικά το τέλος του 2016, ο οποίος όμως δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Από το καλοκαίρι, κ. Στολάκη, η καθυστέρηση οφείλεται στην προσφυγή του Δήμου στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Στη Βενιζέλου, είμαστε στην κυριολεξία κολλημένοι. Στους άλλους σταθμούς οι εργασίες σήμερα, και τονίζω το σήμερα ,εκτελούνται με λίγο – πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. Τον προηγούμενο χρόνο δώσαμε στον εργολάβο για εργασίες, τους σταθμούς Παπάφη και στην Νέα Ελβετία.
Σε πρόσφατη συνάντησή σας με το διοικητικό συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης ανακοινώσατε την μείωση των εργοταξίων του Μετρό. Ποιος είναι ο αριθμός αυτών και πόσα θα μείνουν το 2014; Τι θα γίνει με το εργοτάξιο στη Δελφών;
Δήλωσα τη μείωση της εργοταξιακής κατάληψης και όχι του αριθμού των εργοταξίων. Μια τέτοια είναι η Ανάληψη με την Δελφών να δίνεται στην κυκλοφορία εντός του Φεβρουαρίου. Επίκειται επίσης μείωση των καταλήψεων στον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Ήδη προχωρήσαμε σε αντίστοιχες κινήσεις που ανακούφισαν, εν μέρει βέβαια, ορισμένους επαγγελματίες στους σταθμούς της Βενιζέλου και της Δημοκρατίας.
Στο χαρτοφυλάκιό σας κύριε Γενικέ βρίσκεται και ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων. Σε επίπεδο Θεσσαλονίκης αλλά και Κεντρικής Μακεδονίας πόσες νέες σχολικές υποδομές θα υπάρξουν τα επόμενα χρόνια; Τι γίνεται με τη διπλοβάρδια;
Έχουμε δρομολογήσει 14 νέα σχολικά συγκροτήματα για την Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης. Εξασφαλίζοντας εθνικούς και κοινοτικούς πόρους δημοπρατούμε, συμβασιοποιούμε και μελετάμε τα διδακτήρια αυτά, με στόχο να εξασφαλίσουμε σύγχρονες σχολικές υποδομές για τα παιδιά του νομού Θεσσαλονίκης, μειώνοντας ταυτόχρονα τη διπλοβάρδια. Επιπλέον, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είχε ολοκληρωθεί η αποστολή 6.500 ειδών εξοπλισμού σε60 σχολικές μονάδες, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν κατά τη μαθησιακή διαδικασία.
Παράλληλα, προσπαθούμε να επιλύουμε προβλήματα, όπου καταγράφεται ολιγωρία μέσα από τη δράση μας στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων. Για παράδειγμα, στο 5ο Λύκειο Θεσσαλονίκης η ΟΣΚ ΑΕ παρενέβη και τοποθέτησε αίθουσες, για να καλύψουν τις ανάγκες προσωρινής μεταστέγασης του Λυκείου, δίνοντας έτσι άμεση λύση, σε ένα σημαντικό πρόβλημα των μαθητών, των οικογενειών τους και των καθηγητών.
Πως είναι η «συγκατοίκησή» σας στο υπουργείο με έναν ΠΑΣΟΚ ο, που ήταν για χρόνια ο κύριος αντίπαλος της ΝΔ, και ειδικότερα με τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη;
Η απόφαση του Ελληνικού Λαού στις εκλογές του 2012 και η ανάγκη να βγει η χώρα από την κρίση οδήγησε τα δυο, με παράδοση αντιπαλότητας, κόμματα να σχηματίσουν κυβέρνηση συνεργασίας.
Στη θέση αυτή βρίσκομαι, κ. Στολάκη, για να λύνω θέματα και όχι για να δημιουργώ άλλα. Συνεπώς, συνεργάζομαι πολύ καλά με τον κ.Χρυσοχοΐδη, κάτι που άλλωστε φαίνεται και από το έργο το οποίο εκτελείται στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.