0

Ο σχεδιασμός νέων υποδομών δεν θα πρέπει να είναι μέρος μιαςτεχνικής διαδικασίας, η οποία πραγματοποιείται σε συνθήκες εργαστηρίου, διότι ηαλληλεπίδραση των υποδομών με τις τοπικές κοινωνίες παράγει υπεραξίες, οιοποίες πολλές φορές δεν είναι ορατές.

Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού,καθώς τα οφέλη που προκύπτουν από τη λειτουργία της, ξεπερνούν τις αρχικέςπροσδοκίες. Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση ΞενοδόχωνΘεσσαλονίκης για το πρώτο οκτάμηνο του έτους (Ιανουάριος – Αύγουστος 2013)είναι χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα, «οι γείτονές μας παραμένουν βασικοί«τροφοδότες» του τουρισμού της Θεσσαλονίκης. Αρκετοί Ρουμάνοι (30.207διανυκτερεύσεις), αλλά και Σέρβοι (27.531 διανυκτερεύσεις) προτίμησαν και φέτοςτη Θεσσαλονίκη για τις αποδράσεις τους», ενώ έπονται και οι Βούλγαροι (24.937διανυκτερεύσεις). Φυσικά, η άμεση και ασφαλής πρόσβαση που εξασφαλίζει ηΕγνατία Οδός στις τουριστικές περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης αποτελείισχυρό κίνητρο για τους βαλκάνιους γείτονές μας, να κάνουν συστηματική χρήσητης.

Η δυνατότητα αύξησης της τουριστικής ροής από τα Βαλκάνιαπρος τη Βόρεια Ελλάδα επιβεβαιώθηκε στην πράξη και από την πρώτη ημέρα τηςπαράδοσης σε κυκλοφορία του κάθετου οδικού άξονα Κομοτηνή- Ελληνοβουλγαρικάσύνορα.

Λίγα λεπτά μετά το κόψιμο της κορδέλας, 3.500 αυτοκίνητα ΙΧεισήλθαν στη χώρα από τη γειτονική Βουλγαρία, αποκαλύπτοντας τις ωφέλειες απότην κατασκευή του έργου. Τις καθημερινές συνολικά 7.500 αυτοκίνητα κάνουν χρήσητου συγκεκριμένου οδικού άξονα και επιπλέον 3.000 αυτοκίνητα τα Σαββατοκύριακα.Μέχρι σήμερα 30.000 αυτοκίνητα διέσχισαν τον νέο κάθετο οδικό άξονα, ενώ οιεπιχειρηματίες της Θράκης και κατ’ επέκταση της Βόρειας Ελλάδας αναμένουνισχυρό τουριστικό κύμα σε ημέρες διακοπών από τη γειτονική Βουλγαρία.

Ο νέος κάθετος οδικός άξονας μειώνει κατά 120 χιλιόμετρα τηναπόσταση προς την Ελλάδα από τη Φιλιππούπολη, τη Σόφια και το Βουκουρέστι επιτρέπονταςστους επαγγελματίες του τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα να μειδιούν απόικανοποίηση.

Είναι, λοιπόν, προφανές ότι ένα έργο οδικό στέκεται πολλέςφορές ικανό να αναμορφώσει όχι μόνο τον συγκοινωνιακό, αλλά και τον τουριστικόκαι εμπορικό χάρτη μιας ολόκληρης περιοχής δημιουργώντας πραγματικές ευκαιρίεςανάπτυξης. Οι αριθμοί, άλλωστε συνηγορούν προς αυτήν την κατεύθυνση.