ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ Γ.Γ. ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ στην ΔΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ – ΙΩΑΝΝΙΝΑ 2014
« 5 ΧΡΟΝΙΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ : ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ στην ΚΟΙΝΩΝΙΑ , τις ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ , και τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ»
22 Οκτωβρίου 2014
Όπως όλοι γνωρίζουμε, από το 1997 έως το 2009, σε διάστημα δηλαδή μόλις 12 ετών, η Εγνατία Οδός Α.Ε. κατασκεύασε τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της Ελλάδας και έναν από τους πλέον σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους της Ευρώπης.
Ο δρόμος αυτός αποτελεί την πύλη της Ελλάδας προς το εξωτερικό, καθόσον συνδέει :
* την Ανατολή με τη Δύση, από τους Κήπους του Έβρου μέχρι την Ηγουμενίτσα ,
* όλους τους κύριους διευρωπαϊκούς άξονες που καταλήγουν κάθετα σε αυτόν μέσω των συνοριακών διαβάσεων της Κρυσταλλοπηγής, της Νίκης, των Ευζώνων, του Προμαχώνα και του Ορμενίου,
* τις υπόλοιπες συνοριακές διαβάσεις της χώρας που
εξυπηρετούν χιλιάδες ταξιδιώτες καθημερινά, όπως ο κάθετος άξονας Κομοτηνή – Νυμφαία και στον Εχίνο στην Ξάνθη.
Η Εγνατία οδός αποτελεί και την κύρια δίοδο προς τις χώρες του Εύξεινου Πόντου, αφού αποτελεί τμήμα του Περιφερειακού Δικτύου του Οδικού Δακτυλίου της Μαύρης Θάλασσας.
Κυρίες και κύριοι,
Δεν θα σταθώ στα μεγέθη του έργου, τα οποία είναι όντως πολύ εντυπωσιακά. Αυτό φαντάζομαι θα το κάνουν επόμενοι ομιλητές. Θα επικεντρωθώ, όμως, στην σημασία τόσο του άξονα, όσο και των έργων που θα τον συμπληρώσουν και θα του αποδώσουν το στρατηγικό πλεονέκτημα το οποίο δικαιούται.
Η Εγνατία Οδός κατασκευάστηκε με σκοπό να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις κοινωνίες της Βόρειας Ελλάδας , δίνοντάς τους μία σύγχρονη αρτηρία με πολλούς ανισόπεδους κόμβους .
Διευκολύνοντας πραγματικά, εκτός από τους ταξιδιώτες, τους αγρότες, τους επιχειρηματίες και τους εμπόρους να μεταφέρουν προϊόντα και να προσφέρουν υπηρεσίες γρήγορα και με ασφάλεια, σε πολλά, μάλιστα, δύσβατα έως τότε σημεία της επικράτειας.
Στα 5 χρόνια λειτουργίας της Εγνατίας οι κοινωνίες από τις οποίες διέρχεται έχουν συνειδητοποιήσει την αξία της και την μεγάλη αλλαγή που έχει επιφέρει στην ζωή τους.
Σημαντικό δε έργο αποδεικνύεται, ιδιαίτερα για την περιοχή της Ηπείρου, όπου η προσπέλαση της Πίνδου ήταν πάντα μία πρόκληση, ιδιαίτερα όταν οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν καλές .
Σήμερα πλέον το σπουδαίο αυτό τεχνικό έργο, με τις σήραγγες και τις κοιλαδογέφυρες, αφαίρεσε το άγχος από τους οδηγούς. Αισθάνονται ασφαλείς και διανύουν τις αποστάσεις αυτές ξεκούραστα και γρήγορα.
Μία τέτοια αρτηρία οπωσδήποτε ανοίγει νέους ορίζοντες και για την τουριστική ανάπτυξη όλων των περιοχών με τους τουρίστες να επισκέπτονται πλέον τις όμορφες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας πολύ πιο εύκολα και φυσιολογικά συχνότερα.
Κυρίες και κύριοι,
Τα έργα που πλαισιώνουν και συμπληρώνουν την μεγάλη αυτή αρτηρία, στην περιοχή της Ηπείρου είναι σε εξέλιξη, μετά από στασιμότητα ετών.
Μετά από μεγάλη προσπάθεια ολοκληρώνεται η Β’ Φάση του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας, έχει ενεργοποιηθεί η Γ’ Φάση και προωθούνται παράλληλα οι μελέτες για τον Εμπορευματικό σταθμό, ώστε το λιμάνι να ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, σαν πρωτεύον κόμβος.
Τα έργα στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, εντάσσονται στα πλαίσια των συνδυασμένων μεταφορών και της αναβάθμισης των μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις γειτονικές προς αυτή χώρες, μίας αναβάθμισης που στηρίζεται στην ποιότητα των υπηρεσιών, αλλά κυρίως στην ασφάλεια του χρήστη , μέσω της διαλειτουργικότητας των συστημάτων.
Τα παραπάνω έργα σε συνδυασμό με τον οδικό άξονα Ιωαννίνων-Κακαβιάς του οποίου ολοκληρώνονται οι μελέτες και είμαστε στη φάση εξεύρεσης χρηματοδότησης καθώς και ο υπό κατασκευή κάθετος άξονας στην Κρυσταλλοπηγή, θα δώσουν στην Ήπειρο αλλά και τη Δυτική Μακεδονία την απαραίτητη αναπτυξιακή ώθηση.
Σας ευχαριστώ