Ήδη μετά την περίοδο covid, έχουμε εξοικειωθεί κυρίως τα παιδιά μας σε θέματα εκπαίδευσης, με το κινητό, τον υπολογιστή και τα τάμπλετ.
Ταυτόχρονα, να θυμόμαστε πάντα ότι στην Φινλανδία τα παιδιά από τα νήπια κάνουν μαθήματα για το πώς θα αναγνωρίζουν στο διαδίκτυο τα fake news.
Με την τεχνητή νοημοσύνη και την εξατομικευμένη μάθηση, θα είναι πλέον κανόνας και όχι εξαίρεση, η εκπαίδευση μικρότερων και μεγαλύτερων να είναι συνδεδεμένη με έναν υπολογιστή, όπως θα είναι φυσικά και των εκπαιδευτικών.
Πιστεύω ότι η παρουσία των τελευταίων είναι αναντικατάστατη, αλλά θα αλλάξει πολύ όσον αφορά τις πρακτικές εκπαίδευσης.
Για παράδειγμα:
-
Θα εκμηδενίζεται ο χρόνος διόρθωσης των εξετάσεων με αυτόματη βαθμολόγηση, μετά από αυτόματη ανάγνωση του κειμένου.
-
Θα αναγνωρίζονται οι αδυναμίες των μαθητών και θα προσαρμόζονται τα μαθήματα στις ανάγκες καθενός ξεχωριστά, σε σημείο από τις γκριμάτσες του μαθητή να αντιλαμβάνεται το σύστημα και κατ’ επέκταση ο εκπαιδευτικός ότι ο μαθητής αδυνατεί να κατανοήσει το θέμα.
-
Θα μεταφράζονται σε πραγματικό χρόνο κείμενα και ομιλίες σε όλες τις γλώσσες του κόσμου.