ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΑΘ (Άρθρο στη «Μακεδονία της Κυριακής», 30-06-2019)

0
«Άρχισαν να εγκαταλείπουν το πλοίο» οι κομματικά διορισμένοι επικεφαλείς δημοσίων φορέων, με την αιφνίδια παραίτηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΥΑΘ Γ. Κρεστενίτη, να δημιουργεί πολλά αναπάντητα ερωτήματα, τα οποία η απερχόμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να διευκρινίσει.
Αν  μη τι άλλο λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές είναι εντελώς περίεργη η παραίτηση του Προέδρου της ΕΥΑΘ χωρίς μάλιστα να δώσει καθόλου εξηγήσεις για τους λόγους της παραίτησης του.
Είτε όπως φημολογείται έχει παραιτηθεί εξαιτίας της κόντρας του με τους εργαζόμενους για την συλλογική σύμβαση εργασίας, είτε αποφάσισε να αποχωρήσει για οποιονδήποτε άλλο λόγο, η ξαφνική αυτή μεταβολή προκαλεί ανησυχία και προβληματισμό για την ΕΥΑΘ.
Γιατί δεν παρέμεινε στην θέση του ο κ. Κρεστενίτης μέχρι την αλλαγή της κυβέρνησης, η οποία θα συμβεί σε λίγες ημέρες; Υπάρχει κάτι που διστάζει να ολοκληρώσει (όπως η συλλογική σύμβαση εργασίας) λίγο πριν οδηγηθεί και τυπικά ο ΣΥΡΙΖΑ στην αντιπολίτευση ή είχε προγραμματίσει να παραιτηθεί αυτή την περίοδο;
Η ΕΥΑΘ έχει πληγεί όχι μόνο σε επίπεδο γοήτρου, αλλά και σε επίπεδο ουσίας από τα πλείστα όσα έχουν συμβεί την τελευταία τετραετία.
Δεν είναι λίγες οι δύο πολυήμερες διακοπές υδροδότησης της Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια.
Πριν από λίγες ημέρες στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της ΕΥΑΘ, ανακοινώθηκε ότι εντός του έτους αναμένεται να εγκατασταθεί ο ανάδοχος στην επέκταση του διυλιστηρίου στον Αλιάκμονα, ενώ πολύ κοντά στο να ξεκινήσει είναι και η εργολαβία συντήρησης στον αγωγό της Αραβησσού.
Η διοίκηση της ΕΥΑΘ επί των ημερών της σημερινής κυβέρνησης δεν κατάφερε ούτε καν να ξεκινήσει τα συγκεκριμένα έργα και επί τηςουσίας θα αναλάβει να τα «τρέξει» η επόμενη κυβέρνηση.
Το μόνο που θα απομείνει να θυμίζει την ταλαιπωρία των πολιτών της Θεσσαλονίκης με την πολυήμερη διακοπή της υδροδότησης ήταν οι τότε βαρύγδουπες δηλώσεις, κατόπιν εορτής, για Σχέδιο Ασφάλειας Νερού που ανακοίνωσαν ο Αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κύριος Σωκράτης Φάμελλος και η τότε υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) κα. Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά.
Ποια ήταν τα έργα που έπρεπε εδώ και χρόνια να προχωρήσουν στην ΕΥΑΘ;
  1. Δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου επέκτασης του διυλιστηρίου του Αλιάκμονα
  2. Σχέδιο άμεσης επέμβασης στον υπάρχοντα αγωγό για αποκατάσταση βλαβών και
  3. Τρόπος διαχείρισης, μετά από βλάβη, των υπαρχόντων αποθεμάτων νερού.
Έπρεπε να φτάσουν δύο φορές τους πολίτες της Θεσσαλονίκης σε σημείο εξαθλίωσης με την έλλειψη νερού, για να αντιληφθούν ότι ανεξάρτητα από την μετοχική τύχη της ΕΥΑΘ, οι υποδομές του δικτύου ύδρευσης έπρεπε να τυγχάνουν ελέγχου, συντήρησης και εκσυγχρονισμού.
Η δημοπράτηση του έργου επέκτασης του διυλιστηρίου της ΕΥΑΘ καθυστέρησε πάνω από τρία χρόνια με ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης, η οποία επέδειξε πλήρη απραξία στο ζήτημα και από τον Μάρτιο του 2018 και μετά άρχισε και πάλι να υπάρχει κινητικότητα, όταν υπέβαλε η ΕΥΑΘ φάκελο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για χρηματοδότηση του έργου από το Π.Ε.Π..
Η σημερινή κυβέρνηση για το μόνο θέμα που ενδιαφέρθηκε σφόδρα ήταν η μετοχική τύχη της ΕΥΑΘ, καθώς έπρεπε να ικανοποιηθούν οι ιδεοληπτικές εμμονές της.
Δεν έγινε κατανοητό ότι είναι διαφορετικό ζήτημα οι υδάτινοι πόροι της χώρας, όπως αυτοί που τροφοδοτούν την Θεσσαλονίκη, να παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο, όπως επιβάλλεται και άλλο πράγμα η μετοχική σύνθεση της εταιρείας που διανέμει το νερό στην πόλη.
Έτσι από τη μία πλευρά η κυβέρνηση δεν ήθελε να πωλήσει την ΕΥΑΘ, αλλά στην πορεία ξέχασε την ευθύνη της να υδροδοτεί αδιάλειπτα τους Θεσσαλονικείς.