- Κύριε Σιμόπουλε, αυτές τις ημέρες η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη συμπληρώνει δύο μήνες θητείας. Πως θα χαρακτηρίζατε τα μέχρι στιγμής δείγματα γραφής της;
Θετικά απολύτως, αν αναλογισθούμε ότι πρόκειται για μια κυβέρνηση δύο μηνών που κινήθηκε με μεγάλη ταχύτητα, εφαρμόζοντας μάλιστα πτυχές του προγράμματός της. Τέτοιες πτυχές ήταν η μείωση του ΕΝΦΙΑ, η βελτιωτική αλλαγή στη διαδικασία των 120 δόσεων για τα χρέη στο δημόσιο, η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου όπως το ξέραμε, τα μέτρα για την ενίσχυση της ρευστότητας της ΔΕΗ και η επιστροφή στην κανονικότητα στην έκδοση αδειών διπλώματος.
- Βλέπετε κάτι αρνητικό; Ακούγεται ως κριτική ότι για διάφορες θέσεις σε κυβέρνηση και κρατικό μηχανισμό προτιμούνται εξωκοινοβουλευτικοί και τεχνοκράτες, αλλά και στελέχη που προέρχονται από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ και του ΚΙΝΑΛ και όχι οι κεντροδεξιοί. Τι λέτε επ’ αυτού;
Ανέκαθεν πίστευα ότι πρέπει να υπάρχει ασυμβίβαστο υπουργού και βουλευτή. Για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχει πλήρης ανεξαρτησία του βουλευτή και να μην υπάρχει η έννοια της κομματικής πειθαρχίας.
Συνταγματικά, βέβαια, απαιτείται αναθεώρηση. Με τα σημερινά δεδομένα πάντως μία κυβέρνηση πρέπει να συνδυάζει την τεχνοκρατική με την πολιτική επάρκεια. Με το μείγμα προσώπων, τα οποία επιλέχθηκαν καλύπτεται θεωρώ η παραπάνω απαίτηση. Όσον αφορά για το δεύτερο σκέλος της ερώτησή σας , επιθυμώ να τονίσω κύριε Οικονόμου ότι η Νέα Δημοκρατία είναι λογικό να έχει αλλάξει μέσα στο χρόνο. Το 40% των εκλογών ανήκει και σε αρκετούς που προέρχονται από το χώρο του ΚΙΝΑΛ.
- Που θεωρείτε ότι τελικά θα κριθεί η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη; Στην οικονομία; Στην αποτελεσματικότητα; Ή μήπως στο ήθος και το ύφος της εξουσίας;
Στην αποτελεσματικότητα κυρίως σε θέματα οικονομίας. Οι πολίτες βίωσαν δέκα σκληρά χρόνια και έχουν απαιτήσεις. Σήμερα, παρά το καθεστώς αυξημένης εποπτείας στο οποίο βρισκόμαστε, περιμένουν η Νέα Δημοκρατία να υλοποιήσει το πρόγραμμά της και να φέρει πολλές και καλές νέες θέσεις εργασίας, να μειώσει τη φορολογία και τις ασφαλιστικές εισφορές. Το ήθος και το ύφος της εξουσίας παίζουν πάντα το ρόλο τους. Η εξουσία ξέρετε δημιουργεί πολλές φορές μια «ναρκισσιστική» αντίληψη των πραγμάτων και έτσι πολλοί «καβαλάμε καλάμι». Θέλει προσπάθεια να το αποφύγουμε αυτό. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι είμαστε προσωρινοί στην εξουσία.
- Να πάμε στα της Θεσσαλονίκης και στα του δήμου. Πως κρίνετε τις πρώτες κινήσεις του Κωνσταντίνου Ζέρβα; Και τι λέτε για το γεγονός ότι πήρε μαζί του στη διοίκηση σχεδόν τη μισή ομάδα του Νίκου Ταχιάου;
Αγγίξατε ευαίσθητες χορδές. Κατανοώ την ανάγκη του κ.Ζέρβα να «κυβερνήσει» χωρίς να χρειάζεται να διαπραγματεύεται συνεχώς. Από την άλλη λογικό είναι να αντιδρά και ο κ.Ταχιάος που βλέπει την παράταξή του να φυλλορροεί. Προσωπικά επιθυμώ να συνεργασθούν για το καλό της πόλης.
- Ένα μεγάλο ζήτημα της πόλης είναι ο ΟΑΣΘ. Ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στην εφημερίδα μας χαρακτήρισε την κατάσταση «χάλι που δεν μπορεί να διορθωθεί εν μία νυκτί». Η άποψή σας;
Προφανώς, και έχει δίκιο. Τα πρώτα δείγματα του υπουργείου και της νέας διοίκησης είναι θετικά. Κυκλοφορούν ήδη καθημερινά περίπου 70 λεωφορεία παραπάνω σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Η προτεραιότητα επίσης που θέτει ο κ.Υπουργός στην εξυπηρέτηση των πολιτών και όχι στη φύση του μετοχικού σχήματος είναι σωστή. Από την άλλη δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε μία νύκτα κρατικοποιήθηκαν «αλά Μαδούρο» ιδιωτικές περιουσίες. Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να αποζημιωθούν όσοι επιθυμούν. Οι υπόλοιποι θα μπορούσαν να συμμετέχουν σε ένα νέο σχήμα παίρνοντας υπόψη την ανάγκη για ανανέωση του στόλου, για ηλεκτροκίνηση και φυσικά την μελλοντική λειτουργία του μετρό που έγινε ουσιαστικά με δημόσιους πόρους.
- Και στο μετρό της Θεσσαλονίκης; Βλέπετε ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ η αλλαγή στάσης για τα αρχαία στη στάση Βενιζέλου; Ακόμη και αν δεν υπάρχουν σίγουρες και αξιόπιστες μελέτες;
Σίγουρες και αξιόπιστες μελέτες υπάρχουν για την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Δεν υπάρχουν, προφανώς, για την κατασκευή του σταθμού με τις αρχαιότητες να παραμένουν κατά χώρα. «Μάλλιασε η γλώσσα μου» να λέω ότι η λύση Μυλόπουλου-Μπουτάρη είναι φάντασμα και βασίζεται σε προμελέτες. Δεν είναι βιώσιμη και γι’αυτό δεν έχουμε ακόμη οριστικές μελέτες, προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα. Οι εργασίες που γίνονται σήμερα είναι ενταγμένες στην αρχική εργολαβία. Απλά δεν υπάρχει επανασχεδιασμός του σταθμού.
Μόνη λύση λοιπόν η απόσπαση και η επανατοποθέτηση που για να προωθεί σήμερα απαιτεί πολιτική διαχείριση. Προσωπικά την υποστηρίζω εδώ και 6,5 χρόνια. Η κυβέρνηση όμως αποφασίζει.
- Αν τελικά απομακρυνθούν τα αρχαία στη Βενιζέλου και στη συνέχεια επανατοποθετηθούν με το χέρι στην καρδιά: πότε θα τελειώσει το έργο;
Πιστεύω το 23, αλλά μιλάμε για όλο το έργο από Καλαμαριά έως Σιδηροδρομικό Σταθμό. Προσέξτε. Αν για οποιαδήποτε λόγω παραδώσουμε το έργο χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, όταν θα χρειασθεί να τον συνδέσουμε αργότερα θα πρέπει να σταματήσει η λειτουργία μετρό ίσως και για 18 μήνες
- Και κάτι προσωπικό για το τέλος: Τι να περιμένουμε από τον βουλευτή Στράτο Σιμόπουλο; Θα είστε ήσυχο μέλος του Κοινοβουλίου ή θα κάνετε δύσκολη τη ζωή των δικών σας υπουργών;