-
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε δεσμευτεί προεκλογικά πως εφόσον κέρδιζε τις εκλογές, ήταν ζήτημα χρόνου να λάβει η Ελλάδα την επενδυτική βαθμίδα. Τι θα αλλάξει στην καθημερινότητα των πολιτών αν η χώρα λάβει την επενδυτική βαθμίδα;
Πριν το τέλος του έτους η Ελλάδα αναμένεται να λάβει την επενδυτική βαθμίδα. Αυτή η εξέλιξη θα είναι ευνοϊκή για την καθημερινότητα των πολιτών, καθώς θα δώσει τη δυνατότητα για μεγαλύτερες ροές κεφαλαίου στη χώρα, οι οποίες θα επιτρέψουν καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης και αύξηση των θέσεων εργασίας, ενώ παράλληλα θα μειωθεί το κόστος δανεισμού της χώρας. Με την επιστροφή της Ελλάδας στην επενδυτική βαθμίδα θα αποκατασταθεί η οικονομική εικόνα της χώρας, με αποτέλεσμα την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των ξένων επενδυτών και την αύξηση των ξένων επενδύσεων.
-
Για την κυβέρνηση το στοίχημα της επόμενης τετραετίας, είναι η αύξηση των μισθών. Ωστόσο η ακρίβεια στα βασικά αγαθά συνεχίζει να ροκανίζει τα εισοδήματα των πολιτών. Θα υπάρξουν αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση των ανατιμήσεων;
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των πολιτών είναι η ακρίβεια. Ενώ το κόστος έχει μειωθεί οι τιμές των προϊόντων εξακολουθούν και είναι ιδιαίτερα υψηλές. Η κυβέρνηση ήδη λαμβάνει μέτρα για την ανακούφιση των πολιτών (market pass, καλάθι του νοικοκυριού, αύξηση των μισθών και των συντάξεων κ.λπ.), ωστόσο θα πρέπει να γίνουν ακόμη περισσότερα. Μεταξύ αυτών και η ένταση των ελέγχων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και η επιβολή προστίμων.
-
Πιο είναι το προσωπικό σας στοίχημα που έχετε θέσει για την Α΄ Θεσσαλονίκης;
Το προσωπικό στοίχημα που έχω θέσει για την Α΄ Θεσσαλονίκης και για το οποίο έχω ήδη δεσμευτεί δημόσια είναι ότι θα διεκδικήσω τη σε σύντομο χρονικό διάστημα επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, έργο το οποίο θα διευκολύνει τη μετακίνηση των πολιτών που ζουν στο συγκεκριμένο τμήμα της πόλης, την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου του Θερμαϊκού, έργο που θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της πόλης και τη μετατροπή της άτυπης βιομηχανικής συγκέντρωσης στο Καλοχώρι και την Πόντου σε ένα οργανωμένο και σύγχρονο επιχειρηματικό πάρκο.
Γενικά η απόσταση με την Αθήνα πρέπει να μειωθεί. Το βάρος αυτό πέφτει στους ώμους όσων έχουμε θεσμικό ρόλο στην πόλη. Ακόμη και μέσα από αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις.
-
Από την επαφή σας με τους πολίτες στην συμπρωτεύουσα, τι είναι αυτό που σας μεταφέρουν ως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν;
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Θεσσαλονικείς είναι η κίνηση στους δρόμους. Το μετρό της Θεσσαλονίκης που θα είναι έτοιμο και πλήρως λειτουργικό σε λιγότερο από έναν χρόνο από τώρα αναμένεται να αποσυμφορήσει τους δρόμους της πόλης και θα επιτρέψει τους κατοίκους να κινούνται ταχύτερα και με λιγότερη ταλαιπωρία. Επίσης, η νέα υπερυψωμένη περιφερειακή της Θεσσαλονίκης θα έχει ανάλογα αποτελέσματα. Παράλληλα, όμως, η ανάταξη του ΟΑΣΘ αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Δεν μπορεί να υπάρχουν λεωφορεία και να μην υπάρχουν οδηγοί, ενώ απαιτείται πολύ καλός σχεδιασμός, ώστε η κατασκευή της υπερυψωμένης περιφερειακής να μην προκαλέσει κυκλοφοριακό έμφραγμα.
-
Η Θεσσαλονίκη παραμένει «φτωχομάνα» ή έχει αλλάξει αυτή η εικόνα;
Κατ’ αρχάς να διευκρινίσω ότι ο όρος φτωχομάνα είναι θετικός για την πόλη. Προέκυψε διότι μπορούσε να τρέφει τους φτωχούς των γύρω περιοχών. Όμως, δεν θεωρώ ότι η Θεσσαλονίκη παραμένει «φτωχομάνα», όπως εσείς το εννοείτε. Τα τελευταία χρόνια έχουν ξεκινήσει μεγάλα έργα υποδομών στην πόλη που θα αλλάξουν τη μορφή της και θα την μετατρέψουν σε μητροπολιτικό κέντρο. Ήδη ξεκίνησαν τα έργα στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά για να μεταμορφωθεί σε Μητροπολιτικό Πάρκο πρασίνου, πολιτισμού και αναψυχής. Σε ένα χρόνο θα ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό. Η νέα Ανατολική Περιφερειακή (Flyover) θα αποτελεί τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα. Το νέο υπερσύγχρονο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο, που θα ανεγερθεί, έχει χωροθετηθεί στο πρώην Στρατόπεδο «Καρατάσιου», δίνοντας μεγάλη ώθηση στη δυτική περιοχή. Νέες σχολικές αίθουσες έχουν ήδη κατασκευαστεί και χρησιμοποιούνται στα δυτικά. Στο παραλιακό μέτωπο στην περιοχή του Δενδροποτάμου προχωράει το έργο του αντλιοστασίου, έτσι ώστε να συνδεθεί το αντλιοστάσιο ακάθαρτων στο Δενδροπόταμο με το βιολογικό καθαρισμό. Το τοπίο στις μεταφορές αλλάζει με σύγχρονους οδικούς άξονες, όπως είναι ο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, με σιδηροδρομικά έργα όπως το Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες, ένα έργο ήδη δημοπρατημένο και με την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας. Παράλληλα, προχωράει ο περιαστικός σιδηρόδρομος. Με όλα, λοιπόν, αυτά τα σημαντικά έργα θα έρθει επιτέλους και η ανάπτυξη της πόλης.
-
Στις τελευταίες εκλογές παρατηρήθηκε ειδικότερα στη Βόρειο Ελλάδα ένα κύμα ψηφοφόρων να κατευθύνεται δεξιότερα της ΝΔ. Πως το εξηγείται αυτό;
Είναι αλήθεια ότι στη Βόρεια Ελλάδα υπήρξε μια μεγάλη αύξηση του ποσοστού των κομμάτων που βρίσκονται στον χώρο δεξιά της ΝΔ. Αυτό οφείλεται σε πολίτες που γοητεύονται από θεωρίες συνωμοσίας, σε ανθρώπους που δεν εμβολιάστηκαν και έχουν πρόβλημα με το πρόστιμο, σε ανθρώπους κοντά στην εκκλησία επηρεαζόμενοι από ορισμένους γέροντες του Αγίου Όρους, σε πολίτες που νιώθουν πιο κοντά στη Ρωσία παρά στη Δύση, όπως και σε πολίτες που σε θέματα όπως είναι το μεταναστευτικό, η αστυνόμευση, η συμφωνία των Πρεσπών και το οικογενειακό δίκαιο βλέπουν από διαφορετική πλευρά τα πράγματα.
-
Θεωρείται πως ήταν ψήφος αντίδρασης προς την κυβέρνηση ή είχε και ιδεολογική βάση;
Ο χώρος αυτός δεν είναι ενιαίος και όσοι τον υποστηρίζουν ξεκινούν από διαφορετική βάση. Η περιγραφή που σας έδωσα παραπάνω αποδεικνύει το ετερόκλητο όσων τον αποτελούν.
-
Όπως διαμορφώνεται ο νέος χάρτης μετά τις εκλογές, στα δεξιά της ΝΔ υπάρχει ένα αξιοσημείωτο ποσοστό που φτάνει σχεδόν το 13%. Σας ανησυχεί αυτό;
Παρακολουθώ τι συμβαίνει δεξιότερα, αλλά δεν ανησυχώ, όσο η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα προβλήματα της κοινωνίας. Άλλωστε, πάντα έτσι γίνεται μετά το ΄74. Όταν η ΝΔ κινείται προς το κέντρο και παίρνει μεγάλα ποσοστά, τόσο αυξάνεται πολιτικά ο χώρος δεξιότερά της.
-
Κατά την άποψή σας, τι είναι αυτό που συντέλεσε καθοριστικά στον πολυκομματισμό της Βουλής;
Ο πολυκομματισμός της Βουλής οφείλεται ξεκάθαρα στις διπλές εκλογές λόγω της απλής αναλογικής. Η επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ είχε ως αποτέλεσμα στις εκλογές της 25ης Ιουνίου οι πολίτες να προσέλθουν με περισσότερη χαλαρότητα στην κάλπη, καθώς το αποτέλεσμα της διακυβέρνησης διαφαινόταν ότι είχε κριθεί.
-
Πώς κρίνετε τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ; Εκτιμάτε ότι η Κουμουνδούρου θα μπορέσει να ανασυσταθεί και να επιτελέσει τον ρόλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης;
Όχι δεν το βλέπω, όσο στην πλειοψηφία του κυριαρχούν αριστερές απόψεις. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κυβερνώσα αριστερά. Όταν η αριστερά μέσα σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα έρχεται, σπανίως, στην εξουσία, πάντα θα καταρρέει με πάταγο.
-
Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την πολιτική;
Πάντα αντιμετώπιζα με σκεπτικισμό και δυσπιστία όλους εκείνους που ασκούν κριτική εκ του ασφαλούς, χωρίς να δραστηριοποιούνται οι ίδιοι. Η οικονομική κρίση που ταλάνισε την Ελλάδα τη δεκαετία του 2010 αποτέλεσε το έναυσμα για να ασχοληθώ ενεργά με την πολιτική. Στόχος μου είναι να συμβάλλω μέσα από την πολιτική ενασχόληση στον σχεδιασμό της επόμενης μέρας με παρεμβάσεις, προτάσεις, θέσεις και δράσεις. Μέσω της συνεχούς επαφής μου με τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και του εποικοδομητικού διαλόγου με πολιτικούς φίλους και αντιπάλους έχω διαμορφώσει μια στέρεη θεώρηση των πραγμάτων που είναι προσανατολισμένη σε αρχές και αξίες οι οποίες συμβαδίζουν με εκείνες της ΝΔ. Όλη αυτή την εμπειρία την μεταφέρω στη Βουλή και τον δημόσιο διάλογο λειτουργώντας ως ιμάντας μετάδοσης των αιτημάτων της κοινωνίας προς την κυβέρνηση.
-
Η μέχρι σήμερα ενασχόλησή σας με την πολιτική σάς έχει αφήσει περισσότερες λύπες ή περισσότερες χαρές;