Αποφασισμένοςνα πάρει επάνω του το θέμα της επίσπευσης των διαδικασιών για την ολοκλήρωσητου Μετρό Θεσσαλονίκης εμφανίζεται με συνέντευξη του στην «Κarfitsa» ο νέοςγενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος. Ο Θεσσαλονικιόςηλεκτρολόγος μηχανικός που εκλήθη από τον Αντώνη Σαμαρά να «τολμήσει σταδύσκολα», σύμφωνα με το κεντρικό προεκλογικό του σύνθημα, δεσμεύεται για τηνεπανεκκίνηση των μεγάλων έργων στη Βόρεια Ελλάδα και απαντά σε αυτούς που τονκατηγόρησαν ότι κακώς ανέλαβε τη δημόσια αυτή θέση, ενώ ήταν μέτοχος σεκατασκευαστική εταιρεία.
1. Κ. Σιμόπουλε, η τοποθέτηση σας στη θέση τουΓενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων προκάλεσε αντιδράσεις. Τονίστηκε από μερίδατου Τύπου το γεγονός, πως αναλάβατε αυτή τη σημαντική θέση ενώ διατηρείτε οίδιος κατασκευαστική εταιρεία. Τι απαντάτε;
«Ότι ο δημοσιογραφικός θησαυρός ορισμένων, τελικά αποδείχτηκε… άνθραξ. Ητεχνική εταιρεία μέσω της οποίας ασκούσα την επαγγελματική μου δραστηριότηταεδώ και 30 χρόνια αναλάμβανε στην συντριπτική της πλειοψηφία ιδιωτικά έργα.Φυσικά από τη στιγμή που κατέχω μια τόσο σημαντική θέση ευθύνης, έχω αποχωρήσειαπό το Δ.Σ. και εντός των προσεχών εβδομάδων θα αποχωρήσω και από τη μετοχικήσύνθεση της εταιρίας».
2. Επισκεφθήκατε πριν μερικές ημέρες τα εργοτάξιατου Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση ενός έργουπου έπρεπε κανονικά να παραδοθεί φέτος, το 2012, έχουν προκαλέσει «ασφυξία»στην αγορά και αποτελούν ανοικτή «πληγή» για την πόλη. Από την πλευρά σας, τισκοπεύετε να κάνετε ώστε να επιταχυνθούν οι εργασίες;
«Το έργο βέβαια παρουσιάζει μέχρι σήμερα μεγάλες καθυστερήσεις οιοποίες οφείλονται στις αλλαγές σχεδιασμών, στην ανάγκη για αρχαιολογικέςεργασίες, στη μη έγκαιρη υλοποίηση ορισμένων απαλλοτριώσεων, και τώρα τελευταίαστην έλλειψη ρευστότητας εκ μέρους της αναδόχου κοινοπραξίας. Σε όλα αυτάτα θέματα, μικρά ή μεγάλα, προσπαθούμε να δίνουμε καθημερινά λύσεις ώστε το έργονα επανέλθει σε φυσιολογικούς ρυθμούς εκτέλεσης. Έτσι αποφασίσαμε νααυξήσουμε την προκαταβολή στον Ανάδοχο και να ικανοποιήσουμε δίκαια αιτήματάτου και όλα αυτά φυσικά μέσα στα πλαίσια των υφισταμένων συμβάσεων και τηςνομιμότητας. Επίσης οι αρχαιολογικές εργασίες επιταχύνονται, ένα τμήματα τηςκατάληψης στην Ανάληψη δίνεται στην κυκλοφορία και μια φορά το μήνα θαεπισκέπτεται τα εργοτάξια και κλιμάκιο του Υπουργείου Πολιτισμού από τηνΑθήνα. Ακόμη, χρησιμοποιώντας την εμπειρία των προηγουμένων ετώνπροχωρούμε τα θέματα των απαλλοτριώσεων προς την Καλαμαριά, καισχεδιάζουμε να υπογράψουμε τη σχετική σύμβαση εντός του έτους. Ελπίζουμε ότιστο θέμα της αύξησης της ρευστότητας της αναδόχου εταιρίας θασυμβάλουν και οι δανείστριες τράπεζες. Σας διαβεβαιώ πρώτα ως Θεσσαλονικιός καιμετά ως γραμματέας Δημοσίων Έργων ότι το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελείβασική προτεραιότητα της σημερινής κυβέρνησης και κάνουμε ότι είναι δυνατόνώστε να αυξηθούν οι ρυθμοί υλοποίησής του».
3. Δεσμευτήκατε στην πρόσφατη συνάντηση σας με τον πρόεδροτου Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ Τάσο Κονακλίδη για την υλοποίηση όλωντων μεγάλων έργων που έχουν δρομολογηθεί αλλά έχουν «κολλήσει» στη Β. Ελλάδα.Λεφτά υπάρχουν κ. Γενικέ;
«Γενικώς στη Θεσσαλονίκη, αλλά ορισμένες φορές και στη Βόρειο Ελλάδα έχουμε το«ταλέντο» αλλάζοντας το σχεδιασμό των έργων να αναβάλλουμε ή να ματαιώνουμε τηνυλοποίησή τους. Επί της δικής μου παρουσίας στο Υπουργείο Δημοσίων Έργων αυτόδεν θα γίνεται. Όσον αφορά το ΕΣΠΑ χρήματα υπάρχουν, αλλά γραφειοκρατικέςδιαδικασίες, αντιδικίες εργολάβων μεταξύ τους και με τις δημόσιες υπηρεσίες,καθυστερούν κάποια έργα. Ήδη έχουμε «ξεπαγώσει» κάποια από αυτά και σε πλήρησυντονισμό με τον Υπουργό κ. Καλογιάννη ξεπερνούμε μικρά και μεγάλα προβλήματαπρος την κατεύθυνση αυτή».
4. Μια προσωπική ερώτηση. Είστε ένας τεχνοκράτης πουβλέπει για πρώτη φορά εκ των έσω πως λειτουργεί η κρατική μηχανή. Εάνεφαρμόζονταν οι κανόνες του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο, πόσο διαφορετική θαήταν η οργάνωση και η δομή του;
«Ο Πίτερ Ντράκερ, ειδικός στο μάνατζμεντ, έλεγε ότι σημαντικό σε μια πολιτικήδεν είναι να αποφασίσεις προς τα πού θα πας αλλά τι θα εγκαταλείψεις. Βιώνοντας λοιπόν εκ των έσω πλέον το δημόσιο τομέα, σας απαντώ πως πρέπει ναεγκαταλείψουμε το φόβο της ανάληψης ευθυνών και την ενασχόληση μόνο με ταμεγάλα. Διότι το ξεπέρασμα πολλών μικρών καθημερινών θεμάτων τελικά δίνειώθηση στην αναπτυξιακή προοπτική. Ακόμη και τα μεγάλα θέματα ή τα μεγάλαέργα κύριε Οραήλογλου, κρύβουν πίσω τους την ανάγκη πολλών μικρών συντονισμένωνδράσεων».
Συνέντευξη στον Σταύρο Οραήλογλου
<w_LsdException Locked="false" SemiHidden="true" UnhideWhenUsed="true" Name="index 6