Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία είναι ένα από τα έργα που έχουν καταντήσει… ανέκδοτο για τη Θεσσαλονίκη. Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι 20 χρόνια μετά την πρώτη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε επενδυτές για την ανάληψή του, μπορεί να προχωρήσει;
Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης είναι όντως ένα έργο που ακούγεται επί σειρά ετών, αλλά δεν υλοποιείται. Ωστόσο, μετά από δύο άκαρπες για το έργο δεκαετίες, για πρώτη φορά έχουμε συνεργασία φορέων της πόλης, για ην προώθησή του. Αποδεικνύεται λοιπόν ότι, όταν οι φορείς της πόλης θέλουν, μπορούν να συνεργαστούν. Το έργο προχωρά πλέον με σταθερά βήματα, μετά από συνεργασία της περιφέρειας, του δήμου Θεσσαλονίκης, του δήμου Καλαμαριάς, του δήμου Θερμαϊκού και, από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών, της εταιρίας «Εγνατία Οδός ΑΕ», η οποία αναλαμβάνει την εκπόνηση όλων των απαιτούμενων μελετών για τις υποδομές της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας.
Ορισμένοι πάντως σας κατηγορούν ότι πετάτε ένα εκατ. ευρώ στα σκουπίδια για νέες μελέτες ενός έργου που δε θα γίνει ποτέ…
Οι φορείς της πόλης, μέσω της συνεργασίας τους, μας δείχνουν την κατεύθυνση στην οποία πρέπει να βαδίσουμε. Η Θεσσαλονίκη επί χρόνια χάνει κονδύλια. Με τη συνεργασία μας αποδεικνύουμε ότι μπορούμε να φέρουμε κονδύλια στην πόλη. Βέβαια, η βιωσιμότητα του έργου αφορά μελέτες οι οποίες έχουν ήδη γίνει με ευθύνη άλλων υπηρεσιών. Εμείς, ως υπουργείο Υποδομών, προχωρούμε τώρα στη μελέτη και σε ένα επόμενο στάδιο στην κατασκευή των υποδομών που απαιτούνται, προκειμένου να μπορέσει να υλοποιηθεί η θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Στη συνέχεια οι υπόλοιποι φορείς, δηλαδή η περιφέρεια και οι τρεις δήμοι, είναι αυτοί που θα αναλάβουν να λειτουργήσουν τα καραβάκια.
Ποιος είναι ο ρόλος της γενικής γραμματείας Δημοσίων Εργων στα καραβάκια; Από πού προέρχεται η χρηματοδότηση των μελετών;
Η γενική γραμματεία Δημοσίων Έργων, μέσω της εταιρίας «Εγνατία Οδός ΑΕ», έρχεται να συνδράμει αρχικά ως μελετητής και στη συνέχεια ως κατασκευαστής των υποδομών που απαιτούνται για τη λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας, δηλαδή α) των προβλητών – στάσεων, β) των κτιριακών έργων στέγασης των εκδοτηρίων και γ) των χώρων αναμονής επιβατών. Τα χρήματα για αυτές τις μελέτες προέρχονται από κοινοτικά κονδύλια και συγκεκριμένα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας». Από τα ίδια κονδύλια πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε στη συνέχεια να χρηματοδοτήσουμε την κατασκευή των απαιτούμενων υποδομών. Οι μελέτες θα κοστίσουν περίπου 1 εκατ. ευρώ, ενώ η κατασκευή των υποδομών υπολογίζεται σε περίπου 8 έως 10 εκατ. ευρώ.
Έχετε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα καραβάκια, επειδή είστε Θεσσαλονικιός;
Ως Θεσσαλονικιός είναι λογικό να έχω ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το έργο. Είναι ένα έργο που το θέλουμε και πιστεύω ότι με τη συμβολή όλων θα έχει, επιτέλους, ευτυχή κατάληξη.
Συνέντευξη στην Ντόνια Κανιτσάκη