Δ.Τ. ΤΟΥ ΤΕΕ/ΤΚΜ: «ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΤΕΕ/ΤΚΜ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ» (5-5-2014)

ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
 Αρ.Πρωτ.  1602/5.5.2014

 

ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ

 

Συνάντηση της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ

με τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων

 

Τις θέσεις της για το μετρό Θεσσαλονίκης,αλλά και για τα τρία επείγοντα έργα στην Κεντρική Μακεδονία, που θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν κατά προτεραιότητα στην Προγραμματική Περίοδο 2014-2020,παρουσίασαν στον γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων, Στράτο Σιμόπουλο, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλλιας και η διοικούσα επιτροπή, εγκαινιάζοντας σήμερα τον κύκλο συναντήσεων με εκπροσώπους της κεντρικής διοίκησης, της αυτοδιοίκησης και των φορέων της Βόρειας Ελλάδας.

Παράλληλα, στον κ.Σιμόπουλο παρουσιάστηκαν οι θέσεις του ΤΕΕ/ΤΚΜ για τα φλέγοντα ζητήματα της ανεργίας και της επαγγελματικής μετανάστευσης των Ελλήνων μηχανικών, καθώς και, ιδίως, για τα σοβαρότατα προβλήματα, που έχουν ανακύψει με το ασφαλιστικό τους, οδηγώντας σε απόγνωση περίπου 50.000 μηχανικούς-ελεύθερους επαγγελματίες, που αδυνατούν να καταβάλλουν τις εισφορές τους.

Σ. Σιμόπουλος:Ο δήμος να δώσει στη δημοσιότητα την πρόταση που κατέθεσε στο ΣτΕ για το μετρό

Μιλώντας σε εκπροσώπους των μέσων μαζικής ενημέρωσης, μετά την ολοκλήρωση της -κεκλεισμένων των θυρών- συνάντησης, ο κ. Σιμόπουλος, αναφερόμενος στο έργο του μετρό, δήλωσε: «Το κύριο πρόβλημα του έργου ονομάζεται πλέον προσφυγή του Δήμου Θεσσαλονίκης στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου.Καλώ το Δήμο Θεσσαλονίκης να δώσει στη δημοσιότητα την πρόταση που κατέθεσε πρόσφατα στο Συμβούλιο της Επικρατείας(ΣτΕ), για να κατανοήσουν οι πολίτες εάν πραγματικά ενδιαφέρεται ή όχι να ολοκληρωθεί το έργο».

Πρόσθεσε ότι οι εργασίες δεν έχουν διακοπεί και εκτελούνται στο ανατολικό τμήμα του έργου με ικανοποιητικό ρυθμό. «Η εντολή στον ανάδοχο, να μεταφέρει τους μετροπόντικες στη Νέα Ελβετία και η νομοθετική ρύθμιση για τη διεύρυνση του σώματος των διαιτητών στις διαιτησίες που αφορούν στα δημόσια έργα, συμβάλουν στην επίλυση σημαντικών προβλημάτων του έργου», τόνισε και συμπλήρωσε: «Συνεχίζουμε να επιλύουμε ένα – ένα τα προβλήματα του έργου, τα οποία παραλάβαμε».

Σχετικά με την πορεία των έργων στην Κεντρική Μακεδονία γενικότερα σημείωσε ότι «εξελίσσονται με πολύ καλό ρυθμό». Όπως είπε,σε αυτά συγκαταλέγονται, κυρίως, «οι δρόμοι προς τη Χαλκιδική, ο κάθετος άξονας Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας, οι κόμβοι της Δυτικής Περιφερειακής, το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης και έργα σχολικής στέγης, επεκτάσεων νοσοκομείων και αναβάθμισης δικαστικού μεγάρου».

Αναφερόμενος στη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων με τη Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ/ΤΚΜ τη χαρακτήρισ έως πολύ γόνιμη.

Π.Μπίλλιας:Όσο το μετρό τηλε-διοικείται από την Αθήνα, τα προβλήματα και οι καθυστερήσειςθα συνεχίζονται

Από την πλευρά του, αναφερόμενος στο έργο του μετρό, ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλλιας, επισήμανε ότι παρότι η μεταφορά των δύο Μετροποντίκων στη Νέα Ελβετία είναι θετική, ωστόσο «δεν φτάνει». Όπως είπε, πρέπει να λυθεί άμεσα το θέμα της Βούλγαρη και των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου, ενώ επιβάλλεται «να δοθεί εντολή στον ανάδοχο να καταρτίσει ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι όσο το έργο Θεσσαλονίκης τηλε-διοικείται από την Αθήνα, τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις θα συνεχίζονται, καθώς η τοπική διεύθυνση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ είναι υποστελεχωμένη. «Πιθανότατα το μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι η προτεραιότητά της», είπε χαρακτηριστικά, ενώ προανήγγειλε τη δημιουργία -στο ΤΕΕ/ΤΚΜ- μόνιμης ομάδας εργασίας, που θα ασχολείται αποκλειστικά με το συγκεκριμένο έργο.

Στο μεταξύ, τα τρία έργα, που κατά το ΤΕΕ/ΤΚΜ  θα πρέπει να ενταχθούν στην επόμενη προγραμματική περίοδο είναι, κατά τον κ.Μπίλλια, τα εξής: η παράκαμψη Γιαννιτσών-Χαλκηδόνας, τα οδικά έργα στη Χαλκιδική (με προτεραιότητα στα τμήματα Μουδανίων-Νικήτης και Καλλιθέας-Πευκοχωρίου) και οι μελέτες οδικής ασφάλειας της Εγνατίας Οδού,προϋπολογισμού 500-600 εκατ. ευρώ. «Οι μελέτες αυτές πρέπει να χρηματοδοτηθούν. Πιθανότατα θα έχουν ολοκληρωθεί το καλοκαίρι και θα πρέπει να ενταχθεί η χρηματοδότησή τους στη νέα προγραμματική περίοδο», σημείωσε.

Ο κ.Μπίλλιας αναφέρθηκε ακόμη στην καλπάζουσα ανεργία των μηχανικών, σεμια περίοδο που το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) έχει συρρικνωθεί δραματικά και τα ιδιωτικά έργα είναι ελάχιστα. «Στην ουσία ΠΔΕ δεν υπάρχει και η ανησυχία των μηχανικών αυξάνεται επειδή στη νέα προγραμματική περίοδο τα κεφάλαια που αναμένεται να διατεθούν για υποδομές είναι σημαντικά χαμηλότερα και πολλά εξ αυτών αφορούν τους αυτοκινητοδρόμους», τόνισε.

Όπως είπε, μια προοπτική για να συγκρατηθεί στην Ελλάδα το υψηλής ποιότητας και εξειδίκευσης επιστημονικό δυναμικό των Ελλήνων μηχανικών, θα ήταν η επένδυση μεγαλύτερων κεφαλαίων στην ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων (τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι ουσιαστικά εξαιρετικά ε