ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Φανάρια με …ταυτότητα έρχονται σύντομα στην πόλη»
Φανάρια με «ταυτότητα», που έρχονται να βάλουν τέλος στα επιπλέον οχηματοχιλιόμετρα, στη σπατάλη χρόνου και βενζίνης, και κατ’ επέκταση στη μόλυνση της ατμόσφαιρας με καυσαέρια, περιλαμβάνει η «Μελέτη ειδικής πληροφοριακής σήμανσης αρίθμησης» των κόμβων σε οδικούς άξονες του Π.Σ. Θεσσαλονίκης με στόχο τη βελτίωση της διαχείρισης της οδικής κυκλοφορίας», η οποία παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική ημερίδα στο Θεατράκι Χηλής, στην Καλαμαριά.
Η ιδέα αφορά στην αρίθμηση των σηματοδοτών του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, σύμφωνα με την μελέτη, στην πρώτη, πιλοτική φάση μπορούν να τοποθετηθούν 385 μικρές, κίτρινες, πινακίδες αριθμημένες πάνω από τα φανάρια σε κεντρικούς κόμβους, καθώς επίσης σε επεκτάσεις ανατολικά και δυτικά της πόλης. Η αρίθμηση των φαναριών στη Θεσσαλονίκη θα ξεκινά από το αεροδρόμιο «Μακεδονία»» με το «»0″». Στόχος είναι να μπουν τα πρώτα νούμερα στο κέντρο της πόλης και στη συνέχεια ο κάθε Δήμος να δημιουργήσει το δικό του πλέγμα.
Ομιλητές της ημερίδας ήταν ο Δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος και ο Συγκοινωνιολόγος – Μελετητής, Σταύρος Κωνσταντινίδης.
«Κατά τη δεκαετία 2001-2010 παρατηρήθηκε αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου στην περιοχή της Καλαμαριάς κατά περίπου 40%, ενώ κατά την εικοσαετία 1991-2010, η αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου ήταν περίπου 130%, δηλαδή της τάξης του 4,5% ετησίως» ανέφερε ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, αναφέροντας ωστόσο ότι «Στο κέντρο της Καλαμαριάς, το οποίο αποτελεί ένα από τα ζωτικότερα κέντρα Δήμων του ΠΣΘ, έχει πεζοδρομηθεί ένας βασικός οδικός άξονας (Κομνηνών) και έχει αναπλαστεί με μεγάλη αύξηση του χώρου κίνησης των πεζών ένας δεύτερος (Μεταμορφώσεως), με στοιχεία που δίνουν δυνατότητες βιώσιμης πολεοδομικής οργάνωσης της περιοχής. Επίσης, στον Δήμο έχει εφαρμοστεί εκτεταμένο σύστημα πληροφοριακών πινακίδων, με σκοπό την ενημέρωση των διερχομένων οδηγών, ιδιαίτερα αυτών που διασχίζουν διαμπερώς την περιοχή του Δήμου. Εκτός από τα τοπωνύμια για περιοχές εντός και εκτός της περιοχής του Δήμου, υπάρχουν πληροφοριακές πινακίδες για χώρους κοινού ενδιαφέροντος (χώροι πολιτισμού και αθλητισμού, νοσοκομεία, δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες κ.λπ.)».
«Στην απαξίωση της πολιτικής η οποία εκφράζεται με το «δεν θα γίνει» έχουμε και εμείς συμμετοχή με τις επιλογές μας, όταν αφήνουμε να παρασυρθούμε από τις σειρήνες του λαϊκισμού» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, κ. Στράτος Σιμόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι «ιδιωτικοί παράδεισοι δεν υπάρχουν». Παραθέτοντας μια σειρά παρεμβάσεων του Υπουργείου Υποδομών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, όπως η κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, τα αντιπλημμυρικά έργα, η κατασκευή δεκάδων σχολικών αιθουσών στη Δυτική Θεσσαλονίκη, η κατασκευή κόμβων της Δυτικής Περιφερειακής, η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη, τα έργα στο οδικό δίκτυο προς τη Χαλκιδική, τα έργα στο αεροδρόμιο Μακεδονία, οι κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού, η ανάπλαση της Πλατείας Διοικητηρίου, η θαλάσσια συγκοινωνία, η αξιοποίηση της Στοάς του Αγίου Μηνά, η σύμβαση για τα νέα χειρουργεία του Νοσοκομείου «ΑΧΕΠΑ». «Το «γίνεται» είναι λοιπόν παρών. Με υπομονή, επιμονή πολύ δουλειά, και συνέπεια λόγων και έργων», κατέληξε ο κ. Σιμόπουλος.
Τα πολλαπλά οφέλη από την εφαρμογή της μελέτης παρουσίασε εκτενώς ο «εμπνευστής» της ιδέας, συγκοινωνιολόγος – μελετητής, Σταύρος Κωνσταντινίδης. Η τοποθέτηση αρίθμησης στους σηματοδότες θα συμβάλλει: στη βελτίωση και στην αναβάθμιση της φιλικότητας και λειτουργικότητας των πόλεων για τους κατοίκους και τους επισκέπτες, στην εξοικονόμηση χιλιάδων ανθρωποωρών/ημέρα και στην εξοικονόμηση χιλιάδων οχηματοχιλιομέτρων / ημέρα, περιέγραψε ο κ. Κωνσταντινίδης, τα οποία με τη σειρά τους οδηγούν σε: μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, μείωση κατανάλωσης ενέργειας, μείωση του χρόνου διαδρομής, μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που προκαλούνται από την απόσπαση της προσοχής, προκειμένου να εξευρεθεί η σωστή πορεία και εξομάλυνση.
«Πρόκειται για μια απλή και πρακτική πρόταση» υπογράμμισε ο κ. Κωνσταντινίδης, η οποία «υιοθετήθηκε» μέσω της χρηματοδότησης της μελέτης, από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Στράτο Σιμόπουλο.