Απαραίτητες υποδομές για τη Θεσσαλονίκη (Άρθρο στην εφημερίδα «Τύπος Θεσσαλονίκης», 07-09-2019)

0

Το στοίχημα της δεκαετίας του 1990, να αναδειχθεί, δηλαδή, η Θεσσαλονίκη σε πόλη-επίκεντρο της Ν.Α Ευρώπης και σε μία ευρωπαϊκή μητρόπολη, αλλά ταυτόχρονα να ισχυροποιήσει τη θέση της στο εσωτερικό, δεν έχει σε καμία περίπτωση κερδηθεί.

Σήμερα, παρά την πρόσφατη οικονομική κρίση και τα πολλαπλά προβλήματα που αυτή έφερε στην κοινωνία επιτακτικό προβάλει το ερώτημα «ποια Θεσσαλονίκη θέλουμε;».

Το ερώτημα αυτό δεν αφορά αποκλειστικά την αισθητική και το αδικούν όσοι, μετ’ επιτάσεως, προβάλλουν μονοσήμαντα αυτή την πλευρά. Επίσης, το ερώτημα αυτό δεν μπορεί να έχει στο κέντρο του το δίπολο συντήρηση ή πρόοδος σε κάθετη μορφή όπως ορισμένες πλευρές προσπαθούν να μας πείσουν.

Βέβαια η κατάσταση στην Θεσσαλονίκη είναι δυστυχώς μία μικρογραφία του ευρύτερου ελληνικού τοπίου. Έτσι η απουσία σχεδίου, η κοντόφθαλμη στρατηγική, ο εγωισμός και η συμφεροντολογική προσέγγιση χαρακτήρισε τις προσπάθειες ανάπτυξης της πόλης μας, σε συνδυασμό με τις εκθέσεις ιδεών και τα περιβόητα masterplans.

Ούτως ή άλλως, όμως, στην πόλη πρέπει να προωθηθούν αρκετές παρεμβάσεις σε θέματα υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό βαρύτητα δίνω στην ολοκλήρωση του Μετρό και κυρίως στην ταχύτερη δυνατή προώθηση των έργων στο σταθμό Βενιζέλου, όπου η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έχασε 4,5 χρόνια, όπως και στην ανάπλαση του χώρου της Δ.Ε.Θ.

Άλλες απαραίτητες παρεμβάσεις είναι:

  1. Η επέκταση του Μετρό προς τα δυτικά και το αεροδρόμιο.
  2. Η αξιοποίηση στρατοπέδων με συμμετοχή και ιδιωτών.
  3. Η ανάπτυξη του δυτικού παραλιακού μετώπου με συμμετοχή και επενδυτών.
  4. Η κατασκευή του Καλλιτεχνικού Σχολείου στο Δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης.
  5. Τα αντιπλημμυρικά έργα στο Δήμο Παύλου Μελά.
  6. Η Σιδηροδρομική Σύνδεση Ο.Λ.Θ. και η Ανισοπεδοποίηση Σιδηροδρομικών Διαβάσεων στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
  7. Η ολοκλήρωση της Οδικής Σύνδεσης Ο.Λ.Θ. με ΠΑΘΕ.
  8. Τα έργα Ύδρευσης-Αποχέτευσης, κυρίως στη Δυτική Θεσσαλονίκη και στο διυλιστήριο νερού.
  9. Η ανάπλαση της περιοχής Λαχανόκηπων.
  10. Η ανάπλαση του Κυβερνείου.
  11. Η έναρξη της διαδικασίας αναβάθμισης του παραλιακού μετώπου της Καλαμαριάς με σύμπραξη Δήμου και επενδυτών.
  12. Η δημιουργία μαρίνων, πλωτών πισινών και ξενοδοχείων στο παραλιακό μέτωπο του Δήμου Θεσσαλονίκης.
  13. Η ολοκλήρωση των μελετών που χρηματοδοτήσαμε το 2014 για την θαλάσσια αστική συγκοινωνία και η προκήρυξη διαγωνισμού για κατασκευή των χερσαίων εγκαταστάσεων και την λειτουργία της.
  14. Η ανάπλαση της περιοχής γύρω από την οδό Λέοντος Σοφού και την οδό Πτολεμαίων, που στέγαζε παλαιότερα εκατοντάδες βιοτεχνίες.
  15. Η ανάπλαση της περιοχής γύρω από τα Πανεπιστήμια. Για τη δράση αυτή και την προηγούμενη μπορεί να υπάρχει χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκά Προγράμματα.
  16. Η ανάπλαση της Πλατείας Διοικητηρίου. Το 2014 είχαμε εξασφαλίσει τους πόρους για τις σχετικές μελέτες.
  17. Η ανάπλαση της Στοάς του Αγίου Μηνά, σημαντικό μέρος της οποίας ανήκει στις «Κτιριακές Υποδομές». Εκεί, μπορεί να δημιουργηθεί σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης μία περιοχή με καταστήματα παραδοσιακών επαγγελμάτων, στα πρότυπα της επένδυσης που πραγματοποιείται στην Στοά Μοδιάνο και τέλος
  18. Η επίλυση των προβλημάτων στο Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.

Οι παραπάνω υποδομές μπορούν να αλλάξουν την εικόνα της πόλης. Φυσικά, κάποιοι μπορούν να προσθέσουν και άλλες. Πολλές, όμως, από τις περιγραφείσες έχουν σημαντικό βαθμό ωριμότητος και δεν πρόκειται για εξαγγελίες άνευ αντικειμένου.

Υποχρέωση όλων όσοι έχουμε θεσμική θέση στην πόλη είναι να τις υποστηρίξουμε.