Η μεγαλύτερη επένδυση για το μέλλον της χώρας μας είναι η παιδεία, όπως πολλές φορές έχει διατυπώσει η ΝΔ και προσωπικά ο Πρόεδρος της, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Στις εκλογές της 7ης Ιουλίου δεν διακυβεύεται μόνο η ευημερία και η ανάπτυξη της χώρας, αλλά και κάτι πολύ πιο σημαντικό: η παιδεία και εν τέλει το εκπαιδευτικό σύστημα που θέλουμε για τα παιδιά μας.
Δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια πολλά από τα παιδιά μας επέλεξαν να μεταναστεύσουν κυρίως για να μπορέσουν να βρουν μία αξιοπρεπή εργασία. Το φαινόμενο του brain drain γιγαντώθηκε και δυστυχώς η πατρίδα μας εξακολουθεί να στερείται από ορισμένα από τα καλύτερα τέκνα της.
Η ΝΔ έχει πρόγραμμα για την παιδεία, που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα και να δώσει τέλος στους πειραματισμούς και στις «αλχημείες» του πρόσφατου παρελθόντος.
Η ΝΔ δεσμεύεται για:
Νέα προγράμματα σπουδών που θα δίνουν την ελευθερία στον διδάσκοντα να εμπλουτίσει και να προσαρμόσει τη διδασκαλία στις ανάγκες των μαθητών.
Δημιουργία ενός δημοσίου Πρότυπου Σχολείου σε κάθε περιφερειακή ενότητα, στο οποίο η πρόσβαση θα γίνεται μόνο με εξετάσεις.
Καθιέρωση του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού από το Γυμνάσιο.
Δημιουργία Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων σε αντιπροσωπευτικές περιοχές της χώρας, τα οποία θα συνεργάζονται με την τοπική οικονομία και επιχειρηματικότητα.
Εισαγωγή ενός νέου πλαισίου λειτουργίας των ΑΕΙ, με αποτελεσματικούς θεσμούς διοίκησης, προγράμματα σπουδών χωρίς τον ασφυκτικό έλεγχο του υπ.Παιδείας και αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα.
Προσέλκυση νέων πόρων για τα ΑΕΙ, εκτός από την κρατική χρηματοδότηση και μεγαλύτερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας.
Τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (πρώην εργαστήρια ελευθέρων σπουδών/ΚΕΚ ) θα αξιολογούνται με βάση τους αποφοίτους τους, που πιστοποιούνται και απορροφώνται στην αγορά εργασίας.
Μείζονος σημασία θέμα είναι και αυτό της σχολικής στέγης, ένα ζήτημα με το οποίο ασχολήθηκα επισταμένα όσο ήμουν Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων.
Στο σημείο αυτό μπαίνει το καίριο ερώτημα: Πώς θέλουμε να είναι το σχολείο του μέλλοντος;
Προτιμούμε τα παιδιά μας να πηγαίνουν σε ένα οποιοδήποτε σχολείο δίπλα στο σπίτι μας ή σε ένα σύγχρονο σχολείο, αλλά σε κάποια απόσταση; Τι θα γίνει με τα σχολικά συγκροτήματα που είναι άδεια;
Υπάρχουν δήμοι με σύγχρονες σχολικές εγκαταστάσεις που βλέπουν, όμως, τον αριθμό των μαθητών χρόνο με το χρόνο να μειώνεται. Πώς θα αξιοποιηθούν αυτές οι εγκαταστάσεις;
Η απάντηση στα ερωτήματα αυτά σε συνάρτηση με την λύση των προβλημάτων της σχολικής στέγης στον Εύοσμο, στο Ρετζίκι και εν μέρει στην Θεσσαλονίκη, θα συμπληρώσουν τις δράσεις της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων από τα μέσα του 2012 έως το τέλος του 2014, όταν και προωθήθηκαν τα παρακάτω έργα:
- 1ο Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας
- 5ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης
- 28ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου
- 33ο Διθέσιο Νηπιαγωγείο Ευόσμου
- 24ο Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης
- 8ο & 2ο Νηπιαγωγείο Μενεμένης
- 9ο Νηπιαγωγείο Μενεμένης
- 7ο Γυμνάσιο & 4ο Λύκειο Ευόσμου
- 6ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης
- 9ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων
- 11ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων
- 8ο & 2ο Νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων
- 9ο Νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων
- 12ο ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο & 11ο ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πολίχνης
- Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων και αθλητικών εκδηλώσεων στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης.
- Το ΙΕΚ Θέρμης
- Αποστολή 6.515 ειδών εξοπλισμού σε 60 σχολικές μονάδες, μόνο κατά την περίοδο 2013-14.
Εξασφαλίζοντας εθνικούς και κοινοτικούς πόρους δημοπρατήσαμε και συμβασιοποιήσαμε τα διδακτήρια αυτά, με στόχο να εξασφαλίσουμε σύγχρονες σχολικές υποδομές για τα παιδιά της Θεσσαλονίκης, μειώνοντας ταυτόχρονα τη διπλοβάρδια.
Η προσπάθεια αυτή δεν απαιτεί πολλούς πόρους.
Οι παρεμβάσεις και τα έργα στο ζήτημα της σχολικής στέγης είναι ξεκάθαρα θέμα πολιτικής βούλησης και επιτάχυνσης όλων των σχετικών διαδικασιών.
Δικαιολογίες δεν υπάρχουν όταν οι πράξεις μας αφορούν στο μέλλον των παιδιών μας.