ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟΝ ΟΛΘ

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω την εντύπωση- βέβαια δεν είμαι μάντης- ότι το νομοσχέδιο αυτό στο τέλος θα υπερψηφιστεί, όχι μόνο από την κυβερνητική Παράταξη, αλλά και από ένα μέρος της Αντιπολίτευσης. Άκουσα με προσοχή την Αντιπολίτευση,κυρίως την Αξιωματική. Η Αξιωματική Αντιπολίτευση κυρίως προσπάθησε να «αποσπάσει» ομολογίες που θα της επιτρέψουν να ισχυριστεί, ότι η παράταση δίνεται γιατί φταίει η Κυβέρνηση, όσον αφορά τη σιδηροδρομική και την οδική σύνδεση. Στο σημείο αυτό μπορώ να διεισδύσω περισσότερο, γιατί τυχαίνει την περίοδο 2012-2014 να είχα την ευθύνη των δημοσίων έργων, ως Γενικός Γραμματέας της τότε Κυβέρνησης.
Το έργο, λοιπόν, που αφορά την οδική σύμβαση του λιμανιού, μελετήθηκε προς τα τέλη του 2008-2009 και ξεκίνησε από τότε η υλοποίησή του. Στην πορεία, λόγω των μνημονίων,έγινε πτώχευση του εργολάβου και προφανώς έκπτωση και όλη αυτή η διαδικασία. Τότε, λοιπόν, ήμασταν αναγκασμένοι να τον υποκαταστήσουμε, έτσι το 2012-2014υποκαταστήσαμε τον εργολάβο με άλλη εταιρεία, η οποία ξεκίνησε να κατασκευάζει το έργο. Στην πορεία, λοιπόν, απεδείχθη, ότι οι μελέτες δεν είχαν πάρει υπόψιν τις δεξαμενές του «Μαμιδάκη» που βρισκόταν πάρα πολύ κοντά στο έργο και έτσι έπρεπε να προκηρυχθεί ένα έργο το οποίο θα έπαιρνε υπόψη και αυτή την κατάσταση, γιατί η χρηματοδότηση του έργου δεν επαρκούσε ώστε να εξελιχθεί σύμφωνα με τα καινούργια δεδομένα. Έτσι, λοιπόν, το 2015-2019 ξεκίνησε από την τότε Κυβέρνηση η διαδικασία αυτή, η οποία βέβαια διήρκησε αρκετό χρόνο. Φτάσαμε, λοιπόν, στο 2019, όπου η παρούσα Κυβέρνηση ανέλαβε να εκτελέσει αυτό το έργο, το εκτέλεσε σε ικανοποιητικό βαθμό, με ικανοποιητική ταχύτητα και βέβαια, στο τέλος προσέκρουσε στις απαλλοτριώσεις, τις οποίες μάλιστα και πλήρωσε και έκανε, βάσει ενός νόμου που επιτάχυνε τις διαδικασίες. Από εκεί και πέρα, όπως ακούσαμε, το θέμα είναι στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το οποίο θα πρέπει να ξεκινήσει τη διαδικασία της διοικητικής αποβολής. Αν θέλετε να συζητήσουμε σε μια άλλη φάση, το πώς αυτή η διαδικασία θα γίνει περισσότερο σύντομη, ναι, νομίζω μπορεί να γίνει, αλλά απεδείχθη ότι η παρούσα Κυβέρνηση στο συγκεκριμένο έργο, πολύ σωστά μιλούσε για το τέλος του 2024 και από τη στιγμή που θα γίνει η διοικητική αποβολή, είμαστε πολύ κοντά να ολοκληρώσουμε το έργο.
Έρχομαι τώρα στη σιδηροδρομική σύνδεση, ένα έργο το οποίο είναι σημαντικό για τη χώρα, ένα έργο που από το 2015 έως το 2019 δεν ωρίμασε ουσιαστικά και η παρούσα κυβέρνηση όφειλε να το ξεκινήσει, να εξασφαλίσει χρηματοδότηση, κάτι που έκανε από το χρηματοδοτικό πλαίσιο 2021-2027 και βέβαια να ωριμάσει το έργο το οποίο ουσιαστικά ξεκίνησε αυτή την ωρίμανση από το 2021 και, μάλιστα, ενέταξε μέσα στο έργο αυτό και ένα σημαντικό έργο το οποίο είναι ο δυτικός προαστιακός.
Έρχομαι τώρα στο Στρατόπεδο Γκόνου και στον «λαγό από το καπέλο», όπως είπε ο Εισηγητής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Όταν στη χθεσινή συνεδρίαση έγινε συζήτηση από την αντιπολίτευση για το Στρατόπεδο Γκόνου, έστειλα ένα μήνυμα στο ΤΑΙΠΕΔ και το ΤΑΙΠΕΔ μου απάντησε ότι «ναι, χθες έχει βγει στον αέρα ο διαγωνισμός». Δεν έβγαλα κανένα λαγό από το καπέλο, λοιπόν. Το στρατόπεδο κώνου έχει ωριμάσει, έπρεπε να πληρωθεί ακόμη και ο στρατός ο οποίος είχε μέσα τους φούρνους εδώ και χρόνια που έκαναν ψωμί για τη Β. Ελλάδα,πάρα πολλά άλλα προβλήματα τα οποία η κυβέρνηση από το 2015 έως το 2019 δεν φρόντισε να επιλύσει, αλλά φρόντισε, με μία πολύ γρήγορη προεκλογική διαδικασία, ουσιαστικά αντίστοιχη με τα εγκαίνια για μουσαμάδες στο ΜΕΤΡΟ, να πει στους Θεσσαλονικείς ότι προχωράει το Στρατόπεδο Γκόνου. Αυτή τη στιγμή το Στρατόπεδο Γκόνου προχωράει, από προχθές ο διαγωνισμός είναι στον αέρα και, όπως κάνει αυτή η κυβέρνηση σε όλα τα έργα τα οποία έχει αναλάβει, θα προχωρήσει με την ανάλογη ταχύτητα.Επίσης, για να μην έχει άγχος η αντιπολίτευση, την ενημερώνω ότι μέσα στο Στρατόπεδο Γκόνου υπάρχει αυτή τη στιγμή σιδηρόδρομος. Το έργο, λοιπόν, για τη σύνδεση του Στρατοπέδου Κώνου με όλο αυτό το πλέγμα το οποίο ανέφερε και η Γενική Διευθύντρια του ΟΣΕ είναι κάτι εύκολο το οποίο θα γίνει.
Άρα, λοιπόν, δεν υπήρχε ουσιαστική, με ευθύνη της κυβέρνησης, καθυστέρηση για τις δύο συνδέσεις και η παράταση δίνεται ακριβώς για τους λόγους τους οποίους ανέφερα και στην αρχική μου εισήγηση,λόγους τους οποίους ανέφεραν και αρκετοί από τους φορείς με τους οποίους ήρθαμε σε επαφή. Είναι καθαρότητα θέμα του Συμβουλίου της Επικρατείας που ανάγκασε την πολιτεία να προχωρήσει σε αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, ένα θεσμικό πλαίσιο με το οποίο έπρεπε σίγουρα να συμμορφωθεί και ο ΟΛΘ όσον αφορά τις μελέτες.
Για το φορτίο,είναι λογικό, έχουν πέσει πάρα πολύ τα φορτία διεθνώς,δεν μπορούμε να αναγκάσουμε το παραχωρησιούχο να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις τις οποίες είχε αναλάβει το 2018, όταν υπέγραφε τη συγκεκριμένη Σύμβαση της Παραχώρησης.
Τέλος, ναι, να γίνονται οι μελέτες με φαστ τρακ και οι τρεις μήνες είναι πάρα πολύ για μένα.Τις οποιεσδήποτε κωλυσιεργίες της δημόσιας διοίκησης δεν μπορεί να τις πληρώνει ο ιδιωτικός τομέας και, μάλιστα, ο τρόπος με τον οποίον θα γίνεται η τροποποίηση των μελετών είναι αντίστοιχος με τον τρόπο που έγινε στα μεγάλα έργα στους οδικούς άξονες με τον ανεξάρτητο μηχανικό.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Θεσσαλονίκη αλλάζει πρόσωπο. Οι Θεσσαλονικείς θα το καταλάβουν στις 30 Νοεμβρίου με τη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ, έργο το οποίο θα αλλάξει το κλίμα σε όλη την πόλη.
Τα έργα, τα οποία τρέχουν, είτε αφορούν μικρότερα, όπως είναι, η μεταφορά του αλιευτικού καταφυγίου σε καινούργια θέση στην Κρήνη, όπως είναι το Παλατάκι, αλλά και μεγαλύτερα, όπως είναι,  το Flyover, η ανάπλαση της Έκθεσης, ο προαστιακός και το λιμάνι, παίρνουν σιγά σιγά σάρκα και οστά. Ευχαριστώ πολύ.