ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Άρθρο στη «Voria.gr)

0
Από την Κεντρική Λαχαναγορά Θεσσαλονίκης διακινούνται ετησίως 800.000 τόνοι προϊόντων με το 50-60% να έχει προορισμό τις αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.
Ο σύνδεσμος των εμπόρων αριθμεί 280 επαγγελματίες, με την πλειοψηφία να ανήκει στην κατηγορία των μικρών.
Όλο το σύμπλεγμα των καταστημάτων έχει κατασκευασθεί στις αρχές της δεκαετίας του 70 και πλέον ούτε τα ίδια τα καταστήματα (60m2 το καθένα)  ούτε ο περιβάλλων χώρος ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες. Μια Κυριακάτικη επίσκεψη μέσα στην λαχαναγορά, με το απίστευτο μποτιλιάρισμα σε μια διαδρομή 500 μέτρων, θα πείσει γι’ αυτό  και τους πλέον δύσπιστους.
Η σημερινή διοίκηση αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, προχωρά στο έργο «Εκπόνηση Μελετών και Κατασκευή έργων στη ΚΛΘ», ενεργοποιώντας παράλληλα και έναν σχετικό δημόσιο διάλογο. Επίσης, οι σκέψεις για ξενοδοχείο, εργοστάσιο αεριομάζας κ.λ.π., όπως και η αξιοποίηση του INTERREG κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Δυστυχώς, όμως, στόχος όλων αυτών των ενεργειών είναι μία προσωρινή λύση με την ανακαίνιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και όχι μία οριστική, με την μεταφορά τους σε νέους χώρους, σχεδιασμένους από την αρχή.
Η επένδυση μπορεί να είναι της τάξεως των 50 εκ. ευρώ, χωρίς την αγορά της γης, για την οποία υπάρχουν ήδη προτάσεις δωρεάν παραχώρησης από γειτονικούς, στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, δήμους.
Τα κεφάλαια μπορούν να αντληθούν και με Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημοσίου τομέα (ΣΔΙΤ), στην οποία μπορεί να συμμετέχει και ο Σύνδεσμος Εμπόρων.
Βασικές προϋποθέσεις, όμως, παραμένουν η συμμετοχή στη διαδικασία των εμπόρων, η εξεύρεση νέου χώρου και, λόγω ελλείψεων πόρων, η προκήρυξη ενός ΣΔΙΤ.
Ο εξαγωγικός χαρακτήρας της Κ.Λ.Θ σε μία περίοδο που η χώρα μας δίνει σημασία στην πρωτογενή και τη δευτερογενή παραγωγή, απαιτεί η λύση του προβλήματος να λάβει επείγοντα χαρακτήρα.
Τέλος, όποιος θυμάται την περιβόητη μάχη της «ντομάτας» των αρχών της δεκαετίας του 80 και τις διαδηλώσεις των εμπόρων έξω από το Καστρί, αντιλαμβάνεται την αγωνία των δεκάδων επαγγελματιών και ταυτόχρονα τον αγώνα τους να αναβαθμισθεί η ΚΛΘ και να εκσυγχρονιστεί το σύστημα διανομής των αγροτικών προϊόντων.