Home / Άρθρα / ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. ( Άρθρο μου στο my portal.gr )
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. ( Άρθρο μου στο my portal.gr )
Τα τελευταία χρόνια η Θεσσαλονίκη αλλάζει μορφή. Πολλά έργα έχουν ολοκληρωθεί, άλλα βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλα δρομολογούνται. Θα ήθελα να επικεντρωθώ σε τρία έργα για τα οποία γίνεται μεγάλη συζήτηση και αφορούν στις συγκοινωνίες της πόλης.
Το πρώτο εξ αυτών είναι η υπερυψωμένη περιφερειακή, το επονομαζόμενο flyover, το οποίο αναμένεται να αποσυμφορήσει σημαντικά την πόλη. Πρόκειται για έναν εναέριο οδικό άξονα υψηλών προδιαγραφών, η κατασκευή του οποίου θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο. Αναμφισβήτητα αποτελεί ένα εμβληματικό έργο για την πόλη, που θα ανακουφίσει το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα που την ταλανίζει. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της κατασκευής του και μέχρι την ολοκλήρωσή του μετά από τέσσερα χρόνια, θα δημιουργηθούν αρκετά κυκλοφοριακά προβλήματα. Λόγω της μείωσης των λωρίδων κυκλοφορίας υπολογίζεται ότι 2.000 αυτοκίνητα ανά ώρα δεν θα μπορούν να περάσουν από τον περιφερειακό με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να διασχίσουν την πόλη. Θα πρέπει, λοιπόν, να υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές, ώστε να διοχετεύονται τα αυτοκίνητα σε άλλες κατευθύνσεις, ενώ στις κεντρικές λεωφόρους θα πρέπει να υπάρχει αυστηρή αστυνόμευση. Για τον λόγο αυτό υπάρχει κυβερνητική δέσμευση για άμεση ενίσχυση της τροχαίας Θεσσαλονίκης τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε τροχαίο υλικό ώστε να ανταπεξέλθει στο δύσκολο εγχείρημα που καλείται να φέρει εις πέρας. Η ταλαιπωρία των πολιτών κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου θα είναι πολύ μικρότερη από τα οφέλη που θα έχουν οι συμπολίτες μας όταν αυτό ολοκληρωθεί.
Ταυτόχρονα, ορισμένοι, μάλλον από άγνοια, θέτουν στο δημόσιο διάλογο, ως εναλλακτική του flyover, το θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Τα τελευταία χρόνια τα σχέδια για την θαλάσσια συγκοινωνία έχουν, όμως, παγώσει. Ακόμη, βέβαια, και να προχωρήσουν χρειάζεται χρόνος για να κατασκευαστούν οι επίγειες εγκαταστάσεις. Επίσης ακόμη κι αν το εισιτήριο επιδοτηθεί μπορεί το εγχείρημα να μην είναι βιώσιμο. Έτσι, δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε το ενδεχόμενο, μετά την κατασκευή των επίγειων εγκαταστάσεων, να μην βρεθεί πλειοδότης που θα αναλάβει τη λειτουργία του.
Στον ΟΑΣΘ σήμερα υπάρχουν διαθέσιμα λεωφορεία αλλά δεν υπάρχουν οδηγοί, με τον οργανισμό να μην μπορεί να προχωρήσει σε προσλήψεις διότι βρίσκεται υπό εκκαθάριση. Το πρόβλημα ξεπερνιέται, πλέον, με την πρόσληψη των οδηγών μέσω του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).
Με βάση τα παραπάνω γίνεται, λοιπόν, αντιληπτό ότι με τη λειτουργία και του μετρό το 2024 θα μειωθεί σε θεαματικό βαθμό το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.