ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ( Στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, Στις 15-3-2023)
Φαρισαϊσμός λέγεται η υποκριτική συμπεριφορά για να προστατεύσεις έναν θεσμό τον οποίο ουσιαστικά με τη συμπεριφορά σου υποσκάπτεις. Στρουθοκαμηλισμός είναι πολύ γνωστό τι είναι. Έως σήμερα από την αντιπολίτευση άκουσα πολύ λίγες φαρισαϊστικές τοποθετήσεις και αρκετές στρουθοκαμηλιστικές. Γιατί είναι στρουθοκαμηλισμός να αμφισβητούμε ότι, όταν ήμασταν κυβέρνηση, στην περιβόητη σύμβαση ήρθε η ΕΔΕΛ και έκανε έλεγχο και επέβαλε μάλιστα και 2,5 εκατομμύρια πρόστιμο. Στρουθοκαμηλίζουμε όταν δεν αναγνωρίζουμε ότι από το ‘17 μέχρι το ‘19 δεν έγινε τίποτε. Στρουθοκαμηλίζουμε όταν μιλάμε για την απορροφητικότητα της 717 και λέμε ότι εμείς ολοκληρώσαμε τα σιδηροδρομικά έργα, αλλά δεν αναφερόμαστε στην απορροφητικότητα από το ‘15 έως το ‘19 που υπήρχε στα σιδηροδρομικά έργα. Στρουθοκαμηλίζουμε όταν δεν αναφέρουμε ότι προσλήψεις δεν κάναμε καθόλου στον ΟΣΕ ή ότι ουσιαστικά δεν έγιναν καθόλου επενδύσεις. Η κυβέρνηση αυτό το οποίο έκανε ήταν από την πρώτη στιγμή να αναλάβει τις ευθύνες, το κομμάτι που της αναλογεί. Και βέβαια έχουμε τη δικαιοσύνη, η οποία σιγά-σιγά, γρήγορα-γρήγορα μάλιστα, καλύτερα να αναφέρω θα κατανείμει και τις ευθύνες. Και βέβαια, οι πολιτικές ευθύνες έχουν πλήρως αναληφθεί. Πρέπει όμως όλοι στο πολιτικό μας σύστημα να καταλάβουμε ότι τα έργα έχουν συνέχεια, όταν υπάρχουν συμβάσεις πρέπει να υλοποιούνται, όταν υπάρχουν έργα, όπως το Πάτρα-Πύργος, έτοιμα να δημοπρατηθούν να μην τα σπάμε σε μικρότερα κομμάτια και να έχουμε θανάτους σ’ αυτά τα τμήματα. Πρέπει τα έργα να προχωρούν. Ταυτόχρονα, να έχουμε μια διαφορετική αίσθηση του τι σημαίνει ευθύνη. Γιατί πολλοί από εμάς, σε όλα τα κόμματα, δεν παίρνουν την ευθύνη η οποία τους αναλογεί και να βάζουν την υπογραφή τότε που πρέπει. Πολλοί από εμάς προτιμούμε να μην βάζουμε την υπογραφή γιατί θα κατηγορηθούμε στο μέλλον από κάποια αντιπολίτευση και έτσι να μην ολοκληρώνονται έργα, και έτσι μανάδες να θρηνούν πάνω στους τάφους των παιδιών τους. Τελειώνοντας θέλω να κάνω κάποιες προτάσεις τις οποίες τις έχω κάνει και παλαιότερα. Προσωπικά δεν θεωρώ ότι υπάρχει νόημα να υπάρχει εταιρεία η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, η εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ και η εταιρεία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Πρέπει οι 3 εταιρείες να συγχωνευθούν, ώστε να υπάρχει μια μεγάλη εταιρεία διεθνούς επιπέδου, η οποία θα μπορεί να εκτελεί και έργα σε όλο τον κόσμο. Η ΕΡΓΟΣΕ ξεκίνησε ως μια εταιρεία που έκανε μικρά έργα και στο τέλος της φορτώσαμε να κάνει έργα τα οποία δεν μπορούσε να υλοποιήσει. Κοιτάξτε το χρόνο παράδοσης διαχρονικά των έργων της ΕΡΓΟΣΕ για να καταλάβετε τι εννοώ. Έχω, επίσης, και μία τελευταία πρόταση, δεν ξέρω αν είναι εφικτή αυτή η πρόταση, γιατί νομικός δεν είμαι. Όπως έχουμε έργα εθνικής σημασίας, μήπως πρέπει, κύριε υπουργέ, να έχουμε και έργα ζωτικής σημασίας, τα οποία θα υλοποιούνται με έναν διαφορετικό τρόπο, χωρίς πολλαπλούς βαθμούς ελέγχου ίσως και διακομματικά. Μπορεί να μην μας αρέσει αυτό αλλά ίσως και διακομματικά. Ευχαριστώ πολύ.