Τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης είναι πολλά και δυσεπίλυτα (Συνέντευξη στο GRTimes.gr και τον Βαγγέλη Στολάκη, 29-08-2019)

  • Κύριε Σιμόπουλε, πότε θα έχουν ΜΕΤΡΟ οι Θεσσαλονικείς; Γιατί επιμένετε τόσο στην απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαίων του σταθμού Βενιζέλου;
H περίπτωση του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό, δυστυχώς, αποδεικνύει πόσο οι ιδεοληψίες και η επικοινωνία μπορούν να οδηγήσουν σε αξεπέραστα προβλήματα ένα έργο και να κρατήσουν σε “ομηρία” το κέντρο μίας πόλης όπως η Θεσσαλονίκη. Ακόμη και σήμερα να ξεκινούσε η ουσιαστική κατασκευή του σταθμού, με τον τρόπο που επέλεξε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η Αττικό Μετρό (χωρίς δηλαδή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων), θα απαιτείτο μία περίοδος τουλάχιστον επιπλέον πέντε χρόνων για την ολοκλήρωση του και η λειτουργία όλου του Μετρό θα έπρεπε για την σύνδεση του σταθμού να σταματήσει για 18 μήνες. Βέβαια, πριν την κατασκευή θα έπρεπε να υπάρχουν μελέτες εφαρμογής, να γνωρίζουμε δηλαδή πως θα υλοποιηθεί και πόσο επιπλέον θα κοστίσει, κάτι που τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν μάθαμε ποτέ διότι η προταθείσα λύση είναι ανέφικτη ή στην καλύτερη περίπτωση μη βιώσιμη. Κινδυνεύουμε, λοιπόν, με τη «λύση φάντασμα» που έχει επιλεγεί αντί για «Μετρό και αρχαία» στη Βενιζέλου στο τέλος να έχουμε «μόνο ή καθόλου αρχαία» και σίγουρα «καθόλου μετρό». Mόνη λύση για να προχωρήσει η κατασκευή του σταθμού είναι να υπάρξει προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Αυτή τη λύση είχα υποστηρίξει ως γενικός γραμματέας δημοσίων έργων κατά τη διάρκεια της προηγούμενης κυβέρνησης της ΝΔ. Η κυβέρνηση, όμως, του ΣΥΡΙΖΑ και η διοίκηση της Αττικό Μετρό έχασαν πάνω από τέσσερα χρόνια και στο τέλος απλώς κατάφεραν να προσθέσουν ταλαιπωρία και καθυστέρηση στις «πλάτες» των πολιτών της Θεσσαλονίκης.
H νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό και η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε απόλυτη συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, είμαι σίγουρος ότι, επικαιροποιώντας όλα τα τεχνικά και πολιτικά δεδομένα, θα πάρουν την καλύτερη για το έργο και για τους Θεσσαλονικείς απόφαση.
  • Ως νέος βουλευτής της Α’ Περιφέρειας με ποια προβλήματα της πόλης σκοπεύετε να «καταπιαστείτε» στο Κοινοβούλιο;
Τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης είναι πολλά και δυσεπίλυτα. Εάν επιχειρούσα να αναφέρω ορισμένα, με τα οποία σκοπεύω να ασχοληθώ, θα σημείωνα την ανάδειξη του θαλάσσιου μετώπου, την ολοκλήρωση του Μετρό, την ανάπλαση της ΔΕΘ, την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, αντιπλημμυρικά και αποχετευτικά έργα στη Δυτική Θεσσαλονίκη και θέματα σχολικής στέγης. Επίσης, κρίσιμα είναι και τα ζητήματα της ανεργίας και της αποβιομηχάνισης της Θεσσαλονίκης, η οποία με τις κατάλληλες παρεμβάσεις και έργα, τόσο δημόσια, όσο και ιδιωτικά, μπορεί σταδιακά να διαδραματίσει έναν ρόλο διευρωπαικού κόμβου μεταφορών με ένα σύγχρονο λιμάνι και με ένα καινούργιο αεροδρόμιο.
  • Τι σας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση κατά την είσοδο σας για πρώτη φορά με την ιδιότητα του εκλεγμένου βουλευτή στον «Ναό της Δημοκρατίας»;
Εντυπωσιάστηκα από το μέγεθος των κοινοβουλευτικών εργαλείων που διαθέτει ένας βουλευτής ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί με συνέπεια  στο βάρος της ευθύνης που έχει επωμισθεί. Στον ίδιο αποκλειστικά ανήκει ο τρόπος με τον οποίο θα χρησιμοποιήσει αυτά τα εργαλεία.
  • Τι κάνει ο Στράτος Σιμόπουλος στον ελεύθερό του χρόνο;
Τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που έχω, τον διαθέτω πλέον στην οικογένεια μου και σε λίγους καλούς φίλους.

 

  • Πολλοί ήταν εκείνοι που σχολίασαν αρνητικά το γεγονός ότι η κυβέρνηση αποτελείται από λίγα μέλη γένους… θηλυκού. Τι απαντάτε;
Η σύνθεση της κυβέρνησης είναι καθαρά θέμα του Πρωθυπουργού. Δεν πιστεύω στις αναγκαστικές ποσοστώσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών, καθώς έτσι διατηρείται η ανισότητα εις βάρος των δεύτερων. Σε κάθε περίπτωση ο Πρωθυπουργός γνωρίζει ποιο είναι το βέλτιστο κυβερνητικό σχήμα, προκειμένου να υπάρχει αποτελεσματικότητα και ταχύτητα στην άσκηση του έργου.