Home / Άρθρα / ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΠΩΣ Η ΡΙΒΙΕΡΑ ΤΗΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ ΘΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ (Άρθρο στη Voria.gr, 09-06-2019)
ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΠΩΣ Η ΡΙΒΙΕΡΑ ΤΗΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ ΘΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ (Άρθρο στη Voria.gr, 09-06-2019)
Βιώσιμη ανάπτυξη, branding, Μητροπολιτική διαχείριση, παραχώρηση δραστηριοτήτων σε ιδιώτες με θεσμικό και εποπτικό έλεγχο από το κράτος, ΣΔΙΤ, έσοδα για τις τοπικές κοινωνίες, διευκόλυνση των αδειοδοτήσεων κτλ.
Έννοιες άγνωστες όταν τις χρησιμοποιούμε στην περίπτωση του παράκτιου μετώπου της Θεσσαλονίκης, ενός θαλάσσιου μετώπου από το Δέλτα του Αξιού έως την Επανομή και αποτελεί έναν αναξιοποίητο πλουτοπαραγωγικό πόρο της πόλης.
Σήμερα πρόκειται για μια περιοχή που έχει μια παραλία στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης μόνο για περίπατο, το δυτικό μέτωπο μετά το λιμάνι εστία μόλυνσης, την περιοχή του ανατολικού κόλπου σε καλύτερη κατάσταση, αλλά όχι σύμφωνα με τις δυνατότητές της και το παραλιακό μέτωπο της Καλαμαριάς αναξιοποίητο.
Στο θαλάσσιο μέτωπο οφείλουμε να αυξήσουμε την οικονομική δραστηριότητα με προσέλκυση επενδύσεων δημοσίων, αλλά και ιδιωτικών, κυρίως ιδιωτικών, κατανοώντας ότι το μοντέλο ανάπτυξης το οποίο βασίζεται σε στρατηγικά πλαίσια που εκπονούνται από το κέντρο και απευθύνονται στην περιφέρεια, δεν μπορεί να αποδώσει.
Επιπλέον, οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να μην παραδίδονται στις σειρήνες του κρατσιμού.
Στα πλαίσια αυτά, προτείνω τη σύσταση ανώνυμης εταιρείας ελεγχόμενης από το δημόσιο, όπου στο διοικητικό συμβούλιο μπορούν να συμμετέχουν και εκπρόσωποι δήμων, η οποία θα αναλάβει τον ενιαίο σχεδιασμό και την προώθηση της αξιοποίησης (και με ιδιωτικά κεφάλαια) όλου του θαλάσσιου μετώπου της Θεσσαλονίκης. Πρότυπο είναι η «Αττικό Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε.», την οποία, όμως, κατήργησε η σημερινή κυβέρνηση. Μαρίνες, πλωτές υποδομές αναψυχής και διεθνείς αθλητικές δράσεις και όλα αυτά με σεβασμό στο περιβάλλον και στην ανάγκη των κατοίκων της πόλης να διατηρήσουν την «διέξοδο» τους προς την θάλασσα, έχουν βρει εφαρμογή εδώ και πολλές δεκαετίες σε άλλα αστικά κέντρα του εξωτερικού με θαλάσσιο μέτωπο και μάλιστα λιγότερο ευρύ από αυτό της Θεσσαλονίκης.
Στην ίδια κατεύθυνση θα βοηθήσει πολύ μία μεγάλη μεταρρύθμιση που πρέπει να προωθήσει η ΝΔ και είναι η απλοποίηση της αδειοδότησης για μαρίνες. Σήμερα εμπλέκονται πολλά Υπουργεία, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ομάδες που ασχολούνται μέχρι και με την «κυματική διείσδυση», ακόμη και εκεί που δεν χρειάζεται (π.χ. παραλία Θεσσαλονίκης), εμπλέκεται επίσης η ΕΤΑΔ, το ΤΑΙΠΕΔ και βέβαια κάθε λογής τοπικά συμφέροντα. Αυτή η κατάσταση πρέπει να αλλάξει και η κυβέρνηση της ΝΔ έχει και την βούληση και το σχέδιο να το κάνει πράξη.
Τέλος, η «αραχνιασμένη» προοπτική δημιουργίας αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας δυστυχώς καρκινοβατεί, παρόλο που ως Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, προώθησα τις σχετικές μελέτες για να μπορέσει το έργο να φτάσει στην γραμμή της αφετηρίας.