Home / Άρθρα / Υποδομές Θεσσαλονίκης (Άρθρο στο Thes.gr, στις 22-07-2020)
Υποδομές Θεσσαλονίκης (Άρθρο στο Thes.gr, στις 22-07-2020)
Αναφέρω συχνά ότι στην πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη, στο όνομα του περιβάλλοντος και του πολιτισμού γίνονται κατ’ επανάληψη πολιτικές συγκρούσεις πάνω στα έργα υποδομών.
FLYOVER
Μετά το Μετρό και τη διαμάχη σχετικά με το σταθμό Βενιζέλου, σειρά έχει τώρα το «Thessaloniki Flyover».
Το συγκεκριμένο έργο είναι πολύ σημαντικό, χωρίς ουσιαστικά να επηρεάζει την υπάρχουσα περιφερειακή και τις εγκάρσιες συνδέσεις της με την πόλη. Πρόκειται για μια υπερυψωμένη περιφερειακή, η οποία θα αρχίζει περίπου από το ύψους του νοσοκομείου Παπαγεωργίου και θα καταλήγει στο ύψος της σήραγγας στα Κωνσταντινοπολίτικα. Είναι δεδομένο ότι θα επιφέρει σημαντική αποφόρτιση του κυκλοφοριακού της πόλης, καθώς θα απορροφά τη διέλευση των οχημάτων που θέλουν να διασχίσουν περιφερειακά τη Θεσσαλονίκη τόσο από ανατολικά όσο και από δυτικά.
Από περιβαλλοντικής άποψης θεωρείται ότι είναι ένα έργο το οποίο θα έχει πολύ μικρότερη επίπτωση από ότι μια μεγάλη εξωτερική ανατολική περιφερειακή. Είναι ένα έργο ΣΔΙΤ, που θα αποπληρώνεται, μέσω του προϋπολογισμού, χωρίς να έχει διόδια.
Πρώην Στρατόπεδο Παύλου Μελά
Η σύμβαση ήταν έτοιμη από την κυβέρνηση της ΝΔ και περιελάβανε παραμονή κάποιων στρεμμάτων στο Ταμείο του Στρατού. Στην πορεία ο δήμος συμφώνησε, τελικά, το ταμείο να πάρει κάποιες κατοικίες από τον κοινωνικό συντελεστή του δήμου.
Η εν εξελίξει διαβούλευση για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων είναι στο τελικό στάδιο και αναμένεται άμεσα η υπογραφή της.
Γήπεδο ΠΑΟΚ και Ανάπλαση της ΔΕΘ
Είναι έργα τα οποία έχουν ξεκινήσει από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζονται από τη σημερινή. Οι εργασίες εξελίσσονται και υπάρχει τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Τα έργα πρέπει να έχουν συνέχεια ανεξάρτητα από την διαδοχή των κυβερνήσεων.
ΆΛΛΑ ΕΡΓΑ
Επιπλέον έχουν δημοπρατηθεί και άλλα «μικρότερα» έργα στην πόλη μας, τα οποία είτε αποτελούν συνέχεια προηγούμενων είτε συμπληρώνουν ήδη υπάρχοντα. Τέτοια έργα είναι:
α) Η σύνδεση Λιμανιού με τον ΠΑΘΕ, που θα δώσει νέα ώθηση στην εμπορευματική κίνηση του λιμανιού της πόλης μας.
β) Το λεγόμενο «ορφανό» χιλιόμετρο στην Ποτίδαια, το οποίο θα βελτιώσει ακόμα περισσότερο τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Κασσάνδρα. Οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν ότι αυτά το θεωρητικά «μικρό» έργο θα ανακουφίσει τον κυκλοφοριακό φόρτο που δημιουργείται ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.
γ) Το υπόλοιπο της οδού Θέρμης – Πολυγύρου
Είναι ένα σημαντικό έργο που βελτιώνει την οδική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Χαλκιδική και ειδικότερα όσους έχουν ως προορισμό τη Σιθωνία και το Άγιο Όρος.
ΟΑΣΘ.
Στον θέμα του πολύπαθου ΟΑΣΘ, να θυμίσω ότι πριν την κρατικοποίηση, υπήρχε ένα ικανοποιητικό επίπεδο λειτουργίας. Μετά την κρατικοποίηση του από την προηγούμενη κυβέρνηση, επιβαρύνθηκε η λειτουργία του οργανισμού με τα γνωστά σε όλους τραγικά αποτελέσματα. Να θυμίσω ότι με τον κρατικό ΟΑΣΘ οι πολίτες έφτασαν στο σημείο να φοβούνται ότι θα μετακινούνται με ρέο.
Σήμερα είμαστε σε μια άλλη κατάσταση. Η νέα διοίκηση προσπαθεί να ανατάξει τον ΟΑΣΘ και σε ένα βαθμό το έχει πετύχει με τις γραμμές εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος. Φυσικά χρειάζεται ακόμα μεγάλη προσπάθεια ώστε οι συγκοινωνίες να φτάσουν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο.
Επίσης πρέπει να βρεθεί και ένας δίκαιος τρόπος αποζημίωσης των παλαιών μετόχων του ΟΑΣΘ.
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την ολοκλήρωση του έργου το 2023. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει τονίσει πολλάκις ότι δίνει μεγάλη βάση στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων όλων των έργων.
Η λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό είναι η ενδεδειγμένη όπως θα αποδειχθεί όταν λειτουργήσει το Μετρό. Θυμίζω ότι αυτοί που εναντιώνοντο στην κατασκευή του ΣΜΑ στην Ευκαρπία ήταν στην πρώτη σειρά των εγκαινίων του. Το ίδιο θα γίνει και στη Βενιζέλου.
Τέλος, ως βουλευτές, ανεξάρτητα αν είμαστε στην αντιπολίτευση ή την συμπολίτευση, έχουμε χρέος να πιέζουμε ώστε να διοχετεύονται πόροι σε έργα στην πόλης μας.